YHAP Skrevet 11. september 2011 Skrevet 11. september 2011 (endret) Er på utkikk etter filmer eller serier i samme stil som Hayao Miyazaki sitt arbeid (Spirited Away, Laputa - Castle In The Sky, Princess Mononoke, Howl's Moving Castle, Ponyo, My Neighbour Totoro etc.) Verkene til Hayao er veldig dype, emosjonelt engasjerende og ofte samfunnskritiske. SÅ det jeg leter etter er kort fortalt godt animert anime med god historie, interessante karakterer, god dubbing, og gode settings. Endret 11. september 2011 av YHAP
Kenichi-san Skrevet 13. september 2011 Skrevet 13. september 2011 Sett disse 3 du ikke nevnte? (av Hayao Miyazaki) - Porco Rosso - Kiki's Delivery Service - Nausicaä of the Valley of the Wind
Spartapus Skrevet 13. september 2011 Skrevet 13. september 2011 Sjekk ut filmene til kollegean hans, Isao Takahata; Whisper of the Heart, Grave of the Fireflies, The Cat Returns, Pom Poko, Only Yesterday, My Neighbours the Yamadas og sannsynligvis fler jeg ikke kjenner til. Merk at disse ikke er like storslagne som Miyazakis filmer men er mer av typen slice of life-anime. Favoritten min er Whisper of the Heart, men The Cat Returns (oppfølgeren) er nok den som minner mest om en Miyazaki-film. Ingen av filmene jeg har nevnt er vanskelige å få tak i.
YHAP Skrevet 13. september 2011 Forfatter Skrevet 13. september 2011 Har sett (eller i det minste skaffet meg) de fleste av filmene til studioet det jobber for
Gayatri-mantra Skrevet 16. september 2011 Skrevet 16. september 2011 (endret) The Girl Who Leapt Through Time. Tittelen høres kanskje lame ut, men filmen var ganske bra! 5 centimeters per second er også en ganske god film! Endret 16. september 2011 av Gayatri-mantra
Ravusy Skrevet 7. november 2011 Skrevet 7. november 2011 "Arashi no Yoru ni", ikke en Ghibli film, men den veldig emosjonelt engasjerende. Dub finnes ikke (jeg hater dubs uansett). http://www.youtube.com/watch?v=eiXZkbhz4oY
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå