Gå til innhold

Gaming Pc rundt 17.000. hjelp.


Anbefalte innlegg

Hei, er egentlig bare her for noen tips anngående en PC jeg skal kjøpe ( i deler ).

Her er det jeg har kommet frem til så langt.

http://bildr.no/view/970667

 

Lurer bare på om det er noe jeg burde bytte ut, legge til eller endre på eller mangler.

Jeg skaffer ny PC pga BF3 og vil ikke ha noe dårligere enn det jeg har linket dere her.

 

Sleng dere på her gi så mange tips så mulig.

 

Og ett siste spørsmål. Jeg skal bestille alt dette i deler, men jeg vil jo ha en garanti på dette. Om jeg bestiller alt dette i deler fra Komplett, kan de bygge den for meg da og dermed gi meg 3 års garanti ?

 

-Kevin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, er egentlig bare her for noen tips anngående en PC jeg skal kjøpe ( i deler ).

Her er det jeg har kommet frem til så langt.

http://bildr.no/view/970667

 

Lurer bare på om det er noe jeg burde bytte ut, legge til eller endre på eller mangler.

Jeg skaffer ny PC pga BF3 og vil ikke ha noe dårligere enn det jeg har linket dere her.

 

Sleng dere på her gi så mange tips så mulig.

 

Og ett siste spørsmål. Jeg skal bestille alt dette i deler, men jeg vil jo ha en garanti på dette. Om jeg bestiller alt dette i deler fra Komplett, kan de bygge den for meg da og dermed gi meg 3 års garanti ?

 

-Kevin

 

Hei, delene ser flotte ut men jeg ville byttet ut til I5 2500k istedet for I7. I5 er bedre på gaming ifølge folk jeg har snakket med. Skjermkortet er veldig bra, jeg har det selv. Er veldig fornøyd med skjermkortet. Kjører full grafikk på alle spill.

 

 

 

 

Hvorfor kjøpe Stor SSD? Du trenger egentlig bare 60GB for OS og noen spill... http://www.dustinhome.no/ocz-vertex-2-25-60gb-ssd-sata-300-mlc/product/5010462750

Dessuten er 60GB er mer en nok.

Du som bestemmer, det er billigere.

Endret av winmedi
Lenke til kommentar

Ja, har hørt det at I5 er bra til gaming, men er den bedre assa?

 

Og ja, skjermkortet virker lovende, jeg skal kjøre crossfire med det da ( 2 av det ).

 

Og SSD disken tror jeg at jeg skal holde på 120gb. Jeg kommer til å ha OS der + viktige filer for fagskolen min jeg går på. Går teknisk arkitekt skole nå så en rask PC er viktig for bruk av AutoCad osv.

 

Men er du sikker på at 60gb er mere nok, jeg vil ikke ha noe dårligere for da slipper jeg å bytte ut deler så fort.

Samme med I5 2500k, jeg vil ha en PC som holder en god stund før jeg trenger og oppgradere.

Lenke til kommentar

Ja, har hørt det at I5 er bra til gaming, men er den bedre assa?

Nei, den er ikke bedre. Den er bare god nok til spilling, men klart, i7 er bedre.

Skal du drive med teknisk tegning eller noe annet profesjonelt så ville jeg valgt 2600k uansett.

 

Men er du sikker på at 60gb er mere nok, jeg vil ikke ha noe dårligere for da slipper jeg å bytte ut deler så fort.

Det er ikke nok om du skal ha så store programmer på den, nei. Men data trenger du absolutt ikke lagre på SSD.

 

Ellers ville jeg valgt en bedre PSU en du har nå. En Corsair AX850, for eksempel, er bra valg.

 

Du trenger ikke Black HDD. Kjøp heller en 2TB WD eller Hitatchi "Green"-disk.

 

Og legg på 2x av de minnebrikkene du har valgt slik at du kommer opp i 16GB, da dette hjelper godt med tanke på profesjonell bruk som du driver med (men betyr ingenting for gaming).

Lenke til kommentar

Ja, har hørt det at I5 er bra til gaming, men er den bedre assa?

 

Og ja, skjermkortet virker lovende, jeg skal kjøre crossfire med det da ( 2 av det ).

 

Og SSD disken tror jeg at jeg skal holde på 120gb. Jeg kommer til å ha OS der + viktige filer for fagskolen min jeg går på. Går teknisk arkitekt skole nå så en rask PC er viktig for bruk av AutoCad osv.

 

Men er du sikker på at 60gb er mere nok, jeg vil ikke ha noe dårligere for da slipper jeg å bytte ut deler så fort.

Samme med I5 2500k, jeg vil ha en PC som holder en god stund før jeg trenger og oppgradere.

 

 

I5 eller I7 er ikke veldig forskjellige. I5 er bedre på gaming. I7 tror jeg er litt mer for arbeid og sånt. JA, jeg har 60GB SSD og ja det er mer en nok plass. Husk at når du har to harddisker feks. 60GB SSD og 1TB, så skal du lagre filer (meste parten) på 1TB harddisken. Jeg har få spill på harddisken fordi at da vil spillet være raskere.

 

Det er helt opp til deg. Da du sier at du skal ha viktige filer på harddisken, hvorfor ikke ha på en annen harddisk?

Lenke til kommentar
I5 er bedre på gaming.

Nei, det er den absolutt ikke.

 

2600k er bare et par prosentpoeng bedre til spilling i forhold til 2500k, og med den prisforskjellen så er det ikke verdt pengene.

 

Men trådstarteren her skal ikke bare spille, han skal drive med Autocad og slikt. Og da bankes 2500k ned i støvlene av Hyperthreading.

Lenke til kommentar
I5 er bedre på gaming.

Nei, det er den absolutt ikke.

 

2600k er bare et par prosentpoeng bedre til spilling i forhold til 2500k, og med den prisforskjellen så er det ikke verdt pengene.

 

Men trådstarteren her skal ikke bare spille, han skal drive med Autocad og slikt. Og da bankes 2500k ned i støvlene av Hyperthreading.

 

Tidligere oppe skrev jeg at jeg hadde snakket med folk som jobber i databutikker som sa at jeg burde heller gått for I5 enn I7 pga Ikke store forskjell mellom dem, Rimligere å kjøpe I5 og I5 er bra for spill. Det er det jeg har hørt.

 

TheWinMedi

Lenke til kommentar

Ok, så jeg skal ikke gå for I5 fordi jeg skal bruke AutoCad. Er det noen som kunne postet ett konkret svar hva jeg "burde" skaffe, jeg fokuserer mest innenfor gaming Pc fordi jeg bruker Autocad mest på en annen PC på skolen. Men bruker det også hjemme innimellom.

 

Så en liste over hva jeg burde skaffe hadde vært fint, eller bare endre litt på den lista jeg har fra før av og link den. prislappen kan være oppmot 17000,-

Lenke til kommentar

Hvis Haf-kabinettet har plass i topp ville jeg byttet CoolIt-kjøleren med en Corsair H100. Den har dobbelt så stor radiator (2 x 120mm) og kjøler dermed bedre. Ikke minst er Corsair ekstremt greie på garanti og RMA.

 

Edit: Corsair H100 koster heller ikke veldig mye mer. :)

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
I5 er bedre på gaming.

Nei, det er den absolutt ikke.

Absolutt var vel litt å ta i var det ikke?

i7 gruser i5 når det gjelder rendering, 3d grafikk osv. DEt er pga av hyperthreading!

 

I spill er det liten forskjell, derfor er i5 å anbefale til den som kun spiller. Driver du med video redigering, 3d eller lignende, er i7 ABSOLUTT mye bedre

Lenke til kommentar
I5 er bedre på gaming.

Nei, det er den absolutt ikke.

Absolutt var vel litt å ta i var det ikke?

i7 gruser i5 når det gjelder rendering, 3d grafikk osv. DEt er pga av hyperthreading!

 

I spill er det liten forskjell, derfor er i5 å anbefale til den som kun spiller. Driver du med video redigering, 3d eller lignende, er i7 ABSOLUTT mye bedre

 

Det var det jeg sa!

Lenke til kommentar
I5 er bedre på gaming.

Nei, det er den absolutt ikke.

Absolutt var vel litt å ta i var det ikke?

i7 gruser i5 når det gjelder rendering, 3d grafikk osv. DEt er pga av hyperthreading!

 

I spill er det liten forskjell, derfor er i5 å anbefale til den som kun spiller. Driver du med video redigering, 3d eller lignende, er i7 ABSOLUTT mye bedre

@vhaarr Derfor kan du si at i5 er best til gaming.

Endret av Daxen
Lenke til kommentar

Sånn. Da ser det ut som PC er komplett.

http://bildr.no/view/970831

Og alle disse delene passer***** ?

 

Noen siste innslag om Pc'n eller endringer?

 

Btw, ettersom jeg bestiller alle delene fra komplett, er det mulig for meg at de bygger den før de sender den, og dermed får jeg garanti for den ?

 

Jeg ville bare si at jeg ville bygget pc'en selv. Det er morsomt og lærerikt.

Visst du bygger pc-en selv får du garanti på hver enkelt del.

 

TheWinMedi

Lenke til kommentar

Sånn. Da ser det ut som PC er komplett.

http://bildr.no/view/970831

Og alle disse delene passer***** ?

 

Noen siste innslag om Pc'n eller endringer?

 

Btw, ettersom jeg bestiller alle delene fra komplett, er det mulig for meg at de bygger den før de sender den, og dermed får jeg garanti for den ?

 

Komplett bygger ikke pcen for deg, med mindre du fikser på en av deres "komplett-pc". Har selv spurt om dette og fikk til svar at alt kommer direkte fra produsent og at komplett sender de uåpnet (eller lignende).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...