Gå til innhold

Hjelp til valg av skjerm


Sandwich

Anbefalte innlegg

hei har brukt produktsammenligning hos prisjakt til å eliminere en del skjermer! men nå lurer jeg på hvilke av disse skjermene jeg skal gå for. (se link)

er matt bedre en høyglans?

Fargedybde (pr. kanal) - hvor viktig er dette?

Dynamisk kontrast - hvor viktig er dette?

har HDMI og DVI-D / DVI-I utgang på skjermkortet.

 

http://www.prisjakt.no/product.php?j=703889,499247,833143,371887,798101,598580,598577,598569,408370,688937,688936,538693

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Matt vs. glans er vel en smakssak, For min del går jeg alltid for matt hvis jeg har valget.

Fargedybde, dvs, 6 vs. 8 bit: Betyr flere farger jo høyere. Betyr ofte jevnere flytende graderinger. Har også innflytelse på en del andre ting som blir for teknisk å komme inn på her nå, men generellt kan man si at mer bits er bedre.

Dynamisk kontrast betyr null og niks, og er noe som pr-avdelingene har funnet på for å blende kundene med tall.

Jeg har ikke selv sett noen av de du lenker til, men rent umiddelbart vil jeg tippe at Asus ML239H har det beste bildet, rett og slett fordi det er det eneste IPS-panelet.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Spørsmålet er hva skjermen skal brukes til. Hvis det er en rein spillskjerm så vil en vanlig skjerm med TN display være helt greit men skal du redigere bilder og annet som krever eksakte farger og bedre innsynsvinkel så er en skjerm med IPS panel sterkt å fortrekke.

 

Skal brukes til BF3 og CS:GO spilling.

Lenke til kommentar

Matt vs. glans er vel en smakssak, For min del går jeg alltid for matt hvis jeg har valget.

Fargedybde, dvs, 6 vs. 8 bit: Betyr flere farger jo høyere. Betyr ofte jevnere flytende graderinger. Har også innflytelse på en del andre ting som blir for teknisk å komme inn på her nå, men generellt kan man si at mer bits er bedre.

Dynamisk kontrast betyr null og niks, og er noe som pr-avdelingene har funnet på for å blende kundene med tall.

Jeg har ikke selv sett noen av de du lenker til, men rent umiddelbart vil jeg tippe at Asus ML239H har det beste bildet, rett og slett fordi det er det eneste IPS-panelet.

 

 

Googla IPS og det høres supert ut. men den har jo bare 6 bits ikke 8.

Lenke til kommentar

IPS er en helt annen verden enn TN men bruksområdet er som sagt ikke primært gaming selv om de så absolutt takler det også med glans.

 

De mest populære IPS skjermene er Dells U serie, U2311, U2410 og U2711. Har selv en U2311 og det er uten tvil den beste skjermen jeg har sett. Fantastisk til redigeringsarbeid og duger helt fint til et raid eller to i wow også.

 

Men siden det primært er spilling du er ute etter så vil jeg tro at noen kan anbefale deg en god TN modell til dette.

Lenke til kommentar

IPS er en helt annen verden enn TN men bruksområdet er som sagt ikke primært gaming selv om de så absolutt takler det også med glans.

 

De mest populære IPS skjermene er Dells U serie, U2311, U2410 og U2711. Har selv en U2311 og det er uten tvil den beste skjermen jeg har sett. Fantastisk til redigeringsarbeid og duger helt fint til et raid eller to i wow også.

 

Men siden det primært er spilling du er ute etter så vil jeg tro at noen kan anbefale deg en god TN modell til dette.

 

kk.

 

Da sitter jeg igjen med disse:

 

http://www.prisjakt.no/product.php?j=798101,598580,598577,598569,538693

 

Har en følelse refresh rate kommer til å få litt innvirkning.

Endret av Sandwich
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...