Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DIY Router / firewall hardware til dette?


Anbefalte innlegg

Heihopp, da er jeg lei av timing, spikes og ustabilt nettverk forårsaket av dårlig nettverksutstyr så jeg er nå veldig klar for å sette opp min egen overkill boks med smoothwall eller pfsense som OS. Det jeg primært sliter med er å finne en rimelig løsning på dette.. leter etter hardware som kan oppfylle følgende krav.

 

5x Eth porter (helst gigabit)

Muligheter for wifi hadde også vert grei men ikke nødvendig.

 

mini-itx.com har mange muligheter blant annet jetway kortene med eth moduler som kan settes opp, men en slik løsning kan bli litt dyr, mini-itx har også en "industrial router" pakke som egentlig er perfekt men 3000 er litt mye for meg å legge ut på prosjektet. Om jeg skal kjøpe et jetway kort er jeg da også nødt og kjøpe et kabinett, men ingen som jeg har funnet tilfredstiller kravene mine for design, og god utforming til dette bruket. Det jeg egentlig er på jakt etter er en billigere versjon av denne, som kunne fungert til mitt formål. Er det noen som har sett noe slikt en plass? Eller har en annen løsning som kunne fungert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du vil ha noe som er bedre enn det du har i dag, men du er ikke villig til å betale det som en slik løsning faktisk koster?

 

Ehm, pc med specs for 3000 tror eg di fleste er enige om er overkill mtp routing?

Derfor leter jeg etter lowspecs / watt løsninger.. om du skjønner meg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...