RH-motiv Skrevet 3. september 2011 Skrevet 3. september 2011 Lurte på om der er noen som hvet hvordan man lager en Makro i Power Point. Den skal virke slik at når jeg trykker på en egendefinert Kommandoknapp så starter jeg en liten filmsnutt (wmv-fil) i Power Point (altså IKKE starte opp en fullskjerm video, men en film i programmet som jeg har laget i Power Point). Håper inderlig det er noen der ute som kan dette.
kgau Skrevet 4. september 2011 Skrevet 4. september 2011 Lurte på om der er noen som hvet hvordan man lager en Makro i Power Point. Den skal virke slik at når jeg trykker på en egendefinert Kommandoknapp så starter jeg en liten filmsnutt (wmv-fil) i Power Point (altså IKKE starte opp en fullskjerm video, men en film i programmet som jeg har laget i Power Point). Håper inderlig det er noen der ute som kan dette. om du legger ut powerpointen og filmen så kan jeg fikse det for deg. Ellers kan du alltids søke på google og youtube. Det burde være ganske lett, men du trenger ikke macroer for dette.
HiSpeed Skrevet 5. september 2011 Skrevet 5. september 2011 (endret) Bruker du PowerPoint 2010? I så fall er det enkelt men du skal kunne gjør dette ved å sette inn f.eks. en figur å knytte start av video ved klikk på denne. Endret 5. september 2011 av HiSpeed
RH-motiv Skrevet 5. september 2011 Forfatter Skrevet 5. september 2011 Bruker du PowerPoint 2010? I så fall er det enkelt men du skal kunne gjør dette ved å sette inn f.eks. en figur å knytte start av video ved klikk på denne. Det er greit nok men da starter filmen som en egen film for seg selv og slik skal jeg ikke ha det. Den må bare vises som et lite vindu i programmet Power Point. mvh RH
Harald Staff Skrevet 6. september 2011 Skrevet 6. september 2011 Hei. Her er en løsning blant sikkert flere: Sett inn en windows mediaplayer-kontroll og en commandbutton. Sett eventuelt mediaplayerens uimode-property til none hvis du vil fjerne knappene. Kode for å laste og kjøre en film: Private Sub CommandButton1_Click() With Me.WindowsMediaPlayer1 .settings.autoStart = False .Controls.stop .URL = "C:\Temp\welcome.wmv" DoEvents .Controls.Play End With End Sub HTH. Beste hilsen Harald
HiSpeed Skrevet 6. september 2011 Skrevet 6. september 2011 Bruker du PowerPoint 2010? I så fall er det enkelt men du skal kunne gjør dette ved å sette inn f.eks. en figur å knytte start av video ved klikk på denne. Det er greit nok men da starter filmen som en egen film for seg selv og slik skal jeg ikke ha det. Den må bare vises som et lite vindu i programmet Power Point. mvh RH I PP 2010 er vel ikke dette noe problem!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå