Gå til innhold

Corsair HX1050W Irriterrende lyd!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

For 2 dager siden nå fikk jeg min strømforsyning, men desverre har det seg slik at den lager en for jævlig irriterrende lyd. Dette har den gjort helt siden første start up og den kan finne på og endre seg ved gaming eller feks en runde med Prime95.

Lyden har en "veldig" høy tone, er umulig og ikke legge merke til den. Dette selv når kabinett/radiator viftene står på max. Under gaming kan den bli dypere.

 

Noen som har opplevd dette før?

 

Kan også legge til at den er svært glad i og få sikringen til å gå:p

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått en HX 850W som også har en høyfrekvent Ulelyd, men det er kun når den står på standby, hører det kanskje ikke når den er operative siden jeg har 10 vifter som står på max :p

Så jeg lurer også på om det er noe man kan gjøre, eller om det er vanlig.

Endret av You
Lenke til kommentar

hm.. moderne transformatorer har en tendens til å lage slike lyder.

Har hørt at du kan fikse dette med å lakke fast spolene til metalfirkanten i transformatoren.

Er ikke sikker på om dette hjelper deg. har ikke prøvd det selv, mer research kreves. håper dette hjelper deg. husk at garantien vill falle bort hvis du modifiserer et kjøpt produkt.

 

 

 

hm... vil anbefale å reklamere / klage på produktet og få tilsent et nytt produkt. Garantien burde holde. Husk at du har 2 ukers Angrerett i følge norsk lov på alt du kjøper på nettet, så lenge du ikke ødla den selv.

 

bruker du mer en 850W foresten?

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

hm... angreretten tror jeg ville ha brukt til å skaffe meg et likt produkt som virker. Husk å spør om lyden er der på et annet "Corsair HX1050W" produkt. mest sansylig produksjons feil, men det skader ikke å spørre!

 

 

Jeg har fått litt hjelp på et annet forum nå. Da sier dem det kan være coil whine. Noe som virker logisk.

 

Forum navn: "Svarer på Corsair HX1050W Irriterrende lyd!"

 

er det 850w eller 1050w

 

 

Moderatormelding: Har redigert vekk unødvendig sitering i flere innlegg i denne tråden.

Se retningslinjene: https://www.diskusjon.no/topic/1868195-nettiketten-fra-2000-tallet/#Hva_er_.22un.C3.B8dvendig_quoting.22.3F

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

hm... angreretten tror jeg ville ha brukt til å skaffe meg et likt produkt som virker. Husk å spør om lyden er der på et annet "Corsair HX1050W" produkt. mest sansylig produksjons feil, men det skader ikke å spørre!

 

 

Jeg har fått litt hjelp på et annet forum nå. Da sier dem det kan være coil whine. Noe som virker logisk.

 

Forum navn: "Svarer på Corsair HX1050W Irriterrende lyd!"

 

er det 850w eller 1050w

 

Er 1050w jeg har ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...