Gå til innhold

Bruk av to F/W enheter samtidig på bærbar


Anbefalte innlegg

Jeg har en Zepto 4100 m 4pins F/W utgang integrert. Ekstern HD er Maxtor 200GB disk m F/W og USB 2.0. Problemet er at når jeg prøver å koble DV-cam (Canon XL-1 og XMV2i) til DISKEN m 6pins F/W, finner ikke PC'n/Studio8 kameraet.

 

Hva gjør jeg galt? Er USB 2.0 raskt nok til å brukes på capture?

 

Setter pris på svar :smile:

 

MvhAre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar Video-Arne. Hvor viktig er det å bruke egen scratch disk framfor system disk? Har partisjonert intern disk i c: og d:, men det hjelper vel ikke.

 

Har også hørt at TEORETISK skal USB2.0 og F/W være like raske, men at F/W er raskere i PRAKSIS. Kommentar? Så lenge det er raskt nok er det jo fett nok.

 

MvhA

Lenke til kommentar

Grunnen til at det er lurt å bruke en egen, fysisk, disk til videofilene er at disken skal kunne lese og skrive videofilene uavhengig av om det er nødvendig å hente informasjon fra systemfiler. Du slipper altså da å måtte lese både program og videofiler samtidig med samme lesehode. Dersom du bruker samme disk, kan det fort oppstå "dropped frames" = hakking i filmen.

 

Når det gjelder USB 2 og FW så stemmer det nok at USB 2 i praksis er litt tregere, men allikevel er det nok for redigering i DV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...