Gå til innhold

[HTC Desire - LOS] Hvordan konfigurere telefonen for mail?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har mailkonto via Los som er min internettleverandør (powermail.no). Videre har jeg telefonabonnement i tele2.

 

Når jeg forsøker å konfigurere mailklienten (har en HTC desire), går det greit å motta mails jeg får på powermail-kontoen min, men det er et eller annet galt i oppsettet på smtp-serveren.

har forsøkt både smtp.powermail.no, smtp.tele2.no, og smtp.c2i.net, og mail.tele2.no. Har brukt både port 25 og port 587.

 

Hva er riktig innstillinger her?

 

På forhånd takk for svar :-)

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du får mottatt men ikke sendt e-post så har du trolig feil eposttjener. Hva som er riktig er avhengig av hvilket nettverk du er tilkoblet. Bruker du trådløst nettverk skal du bruke tjeneren til internettleverandøren. Er du tilkoblet mobilnettet skal du bruke tjeneren til mobiloperatøren. Hos noen epostleverandører skal man derimot bruke deres tjenere uavhengig av hvilket nettverk man er tilkoblet. Hva som er riktig til hver av de finner du på deres hjemmesider, eller ved å kontakte deres kundesenter.

 

Egne erfaringer tilsier at det ikke skal være nødvendig å endre port, og at brukernavn og passord skal være blankt. Dette kan derimot være annerledes hos enkelte leverandører.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har mailkonto via Los som er min internettleverandør (powermail.no). Videre har jeg telefonabonnement i tele2.

 

Når jeg forsøker å konfigurere mailklienten (har en HTC desire), går det greit å motta mails jeg får på powermail-kontoen min, men det er et eller annet galt i oppsettet på smtp-serveren.

har forsøkt både smtp.powermail.no, smtp.tele2.no, og smtp.c2i.net, og mail.tele2.no. Har brukt både port 25 og port 587.

 

Hva er riktig innstillinger her?

 

På forhånd takk for svar :-)

 

Hei Gustav,

 

når du er tilkoblet med ditt mobilabonnement og mobildata, bruk smtp.tele2.no, eventuelt forsøk mail.c2i.net som utgående SMTP server. Du må også skru av kryptering for utgående E-post hvis du har dette valget.

Utgående port er 25.

 

De resterende innstillingene er de du har mottatt fra din E-postleverandør.

 

Mvh

Henrik Lindblom

Kundebehandler

Tele2 Kundeservice

Endret av Tele2 Kundeservice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...