Gå til innhold

Få ut filer fra ødelagt harddisk!


skyhawk

Anbefalte innlegg

Da har jeg kommet opp i et problem med harddisken min.

 

For ca 1 - 1,5mnd siden begynte den ene lagringsdisken min å reagere litt treigt.

Det starta med at det tok mye lenger tid enn normalt å åpne mapper og musikk som ble spilt av fra harddisken hadde tendens til å stoppe i 2-5 sekunder før den fortsatte igjen.

 

Tenkte egentlig ikke så mye mer over det og antok at det antaklelig var noe med Windows.. Så jeg utsatte det å finne ut av det.. Det skulle jeg ikke gjort.

 

Så skulle jeg fyre opp maskina her tidligere denne uka og da merker jeg at Windows bruker mye lenger tid på å starte opp enn vanlig, med påfølgende at den vil kjøre checkdisk under oppstart før jeg får fortsette.

Tegninga gikk opp for meg nå at jeg måtte bare berge alt av data ut fra harddisken, men det skulle vise seg å være vanskeligere enn det høres ut som.

 

Det går veldig sakte, tror jeg brukte 4-5 timer bare på å flytte 1,5GB med bilder.. Noenganger flytter den 100 bilder på rappen, andre sekunder stopper det helt opp og den bruker 1 minutt på hvert bilde som ikke trenger å være noen hundre kb.

Noenganger vil Windows rett og slett ikke flytte over filene og jeg har også prøvd andre flyttings/recovery programmer uten at det går nevneverdig raskere eller bedre.. Det hender tvert imot at alt kræsjer etter noen timer.

 

Noen gode forslag for hvordan jeg kan få ut filene fra harddisken? Bør jeg kjøre noe spess program/verktøy på selve harddisken, noen tips om programmer for å få ut filer fra delvis defekte harddisker, eventuelt bruke et annet operativsystem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...