Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilen nykker ved kjøring


DaMole

Anbefalte innlegg

problemet ditt er tenningsrelatert. Plukk av kontakten til CPS sensoren din og rengjør denne godt. Påfør electrogrease etterpå. Så skal du se at problemet ditt plutselig forsvinner.

 

 

Hvor er CPS sensoren?

 

 

EDIT: Også kan jeg vel nevne at det er kun når motoren er varm at det skjer, har aldri merket det når jeg har nettopp starten den (når den er kald).

 

Cam Position Sensor. Sitter i enden av en av/kammen(e) din(e).

Ta et bilde av mororommet ditt så skal jeg peke på den for deg.

 

Om du har en MAF(luftmassemåler) kan du også plukke ut denne og forsiktig blåse forgasserrens inn i den og la den tørke en time, to etterpå. Det hender seg at selvrensingprogrammet på disse brenner fast støvpartikler slik at den trenger høyere temperatur for å kunneholde temperaturen den er innstilt på og derfor leser feil.

 

I og med at jeg ikke vet noe som helst om bil og motorrommet, så antar jeg at du må peke ut hvor MAF er, om jeg i det hele tatt har en.

 

Bilder i spoiler.

 

 

 

 

2rn92kp.jpg

 

2w6rngl.jpg

 

2yz9y6a.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei for et søtt motorrom. :D

 

I første øyekast later du ikke til å ha noe av det jeg har nevnt. Har du fått byttet drivstoff filter?

Når du gjør det isåfall, demonter gjerne det gamle filteret for å se om det er tett. Om det er så er det mye mulig det er der problemet ditt ligger.

 

Symptomene dine kan svinge til et styringsproblem (tenning) eller drivstoff, det er uansett de to billigste tingene å feilsøke på.

Lenke til kommentar

Har ikke fått byttet det enda, har ikke funnet ut hvor det ligger. Vi (jeg og fatter'n) så et metall-"lokk" eller noe lignende, men vi var usikker på om det var det rette.

 

Vet ikke om dette har noe med dette problemet, men jeg har oppdaget at til tider, når jeg for eksempel slipper gassen, så hører jeg den ene siden på dekkene lage en høyere lyd. Hvis jeg slipper gassen i lang tid, for eksempel ned ei bru, så stopper lyden etter ei stund, nesten på slutten. Da går dekkene stille, og det er kun når jeg ikke har inne gassen og når bilen triller. Straks jeg gasser igjen forsvinner lyden.

Lenke til kommentar

the fuel filter on a felicia 1300 is located underneath the car, behind an exhaust shield and at the front end of the petrol tank.

 

 

Dvs, under på bakdelen av bilen har du bensintanken.Burde være en stor svart tank du kan se temmelig umiddelbart. Der har du et eksos skjold sikkert på fremsiden (mot fronten av bilen). Skjoldet er et tynt aluminium eller ståldeksel.

 

Tenker dekselet sitter fast med 10mm eller 12mm bolter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...