Gå til innhold

21 år, fullført VGS. Kan jeg fortsatt bli lærling? Hvordan?

Condis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er 21 år og er i full jobb, har gådd service og samferdsel vg1, vk2 og allmen påbygging.

Føler at det er på tide å skaffe en stødig utdanning mens jeg er motivert og det passer bra inn for meg.

Går ut ifra at jeg kommer til å kjøpe ei leilighet eller et hus om 2-3 år da både jeg og dama mi har spart opp kapitalen, hun går allerede høyskole i kongsberg så det betyr mye for meg at utdanninga mi blir revet unna fort på 2 år f.o.m neste sommer.

Tjener allerede 360 000,- i året og syns det er helt ok men er redd jeg rykker ned om jeg ønsker ny jobb en gang.

- Kan jeg fortsatt få lærlingplass på normalt vis gjennom Vigo? Bor i møre og romsdal men har planer om å flytte å gå lærling i buskerud/kongsberg.

- Eventuellt ønsker jeg å gå et årstudium med bedriftsøkonomi/administrasjon ved høyskolen der. Vil dette lønne seg eller burde jeg gå et år til og få høyskolekandidat status?

Kan fortsatt ta barchelor grad i møre og romsdal om jeg skulle ønske dette senere.

Hva vil være det mest fornuftige å velge da jeg vil litt opp i gradene? Ønsker ikke å være en utdannet butikkmedarbeider med 8,- mer i timen pga fagbrev. Ønsker å jobbe i større bedrifter og sitte i administrasjonen og lignende for en stor bedrift.

Hvilke utsikter har jeg?

Gode tips og studie forslag taes imot med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For å komme inn i administrasjonen i (en stor) bedrift må du enten ha en del erfaring, eller høyere utdanning. Jeg ser forøvrig ikke noe galt i å ha litt av begge deler.

Endret av Nedward
Skrevet

Jeg ser for meg at jeg skal prøve å komme langt innen faget, men må velge en rettningslinje nå føler jeg. Kun VGS på samvittigheten er litt tynt.

Vurdere og å prøve å få til å bli lærling i familiebedrifta om det kan la seg gjøre.

Er det noen krav til bedriften man skal gå lærling i?

Skrevet

Ønsker å jobbe i større bedrifter og sitte i administrasjonen og lignende for en stor bedrift.

Hvilke utsikter har jeg?

Gode tips og studie forslag taes imot med takk.

Hvis du ønsker å sitte i administrasjonen o.l. for en stor bedrift, så må du i de aller, aller fleste tilfeller ta høyere utdanning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...