Gå til innhold

Gaming PC 15-20k Tips og hjelp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har satt opp denne handlelisten. Innspill på hva som er bra og hva som bør skiftes, tas imot :cool:

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=969855&su=5edea202-88cf-4511-a48a-03c7dd87db12

 

Litt informasjon om bruksomeråde hadde vært veldig fint.

 

  • RAM-en du har valgt er veldig lite bang for buck. Gå heller for 2x4GB brikker som f.eks disse: Corsair Vengeance
  • CPU-kjøleren du har valgt virker litt overkill, hvorfor tror du at du trenger denne? Du vil aldri trenge mer noctua NH-D14.
  • Du har valgt en fin strømforsyning. Men 850W er strengt tatt litt mye. Gå heller for denne Corsair AX 750W. Koster faktisk bittelitte mindre, og er en bedre modell.
  • Avhengig av bruksomeråde er det nok ikke vits å gå for i7 2600, gå heller for en i5 2500k.
  • GTX 580 er igjen muligens litt overkill, selv ville jeg heller ha gått for en GTX570, som ligger rett under i ytelse, men langt under i pris. Men om du absolutt skal ha GTX580, gå heller for denne Gainward GTX 580 Phantom, når den MSI modellen er såpass dyr. Om du ikke skal kjøre flere skjermer er 3GB minne på skjermkort overflødig.
  • Tror ikke du trenger mounting bracket til SSD, mener å huske at Define R3 har plasser til SSD.
  • Hvorfor trenger du flere SATA-kabler? Det følger med 4 til hovedkortet.
  • Du får både billigere og bedre HDD. Avhenging av hva du trenger kan nok F3 SpinPoint eller F4 EcoGreen være gode idéer.

 

Du har alt av skjerm/mus/tastatur/lyd? Om du først er interessert i å legge 20 000 i en maskin får du mye mer igjen for pengene ved å gå minimalt ned i ytelse og kjøpe sikkelig skjerm og lignende.

 

 

Edit:

 

Her er forslag til revidert oppsett:

2ELnr.png

Endret av MrConfusion
Lenke til kommentar

Her er en oppdatert liste etter dine innspill :)

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=970032&su=85137616-F055-4D59-ADF1-81DD71EF6134

 

Jeg ønsker at pcen skal kjøre alt av spill på max uten problemer og ha et lavestt støynivå om mulig. Hvordan er det med plass i dette kabinettet, leste noe om at noctua NH-D14 tok mye plass og at Corsair Dominator er store, har jeg plass til alt?

 

Ellers bruker jeg ikke pcen til annet enn surfing og mediastreaming til tv i stua.

 

 

Jeg har tastatur, mus og lyd, kunne kanskje ha skaffet meg en større skjerm, 24" kanskje? Noen tips?

Lenke til kommentar

Her er en oppdatert liste etter dine innspill :)

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=970032&su=85137616-F055-4D59-ADF1-81DD71EF6134

 

Jeg ønsker at pcen skal kjøre alt av spill på max uten problemer og ha et lavestt støynivå om mulig. Hvordan er det med plass i dette kabinettet, leste noe om at noctua NH-D14 tok mye plass og at Corsair Dominator er store, har jeg plass til alt?

 

Ellers bruker jeg ikke pcen til annet enn surfing og mediastreaming til tv i stua.

 

 

Jeg har tastatur, mus og lyd, kunne kanskje ha skaffet meg en større skjerm, 24" kanskje? Noen tips?

 

Det er plass i kabinettet til NH-D14. Corsair Dominator er store, jeg tror ikke disse passer med Noctuaen, men RAMen jeg linket til er litt bedre for denne PCen uansett (fordi de er 1.5v), billigere og passer med kjøleren fordi det er "Low Profile" versjonen av Vengeance minnet til corsair.

 

En utrolig god skjerm som er på kampanje på DustinHome akkurat nå er Dell U2311H Ultrasharp. Den er veldig populær på disse forumene nå til dags, og selv er jeg veldig fornøyd med min. Om du vil kjøpe skjerm fra komplett må nok noen andre komme med anbefalning! =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...