Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vurdere å chippe, BSR PPC tunig, men er litt usikker på om dette vil slite i stykker en Multitronic automat kasse?

Har en Audi A4 2009 2.0TDI 143HK, med multitronic.

Kan noen svare på om det går bra med PPC tuning på denne bilen.

Er det også noe sperre i tuning så ikke automatkassen for mye NM. S

kal vel ikke være bra med over 350NM på disse har hørt?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

I de fleste tilfeller er automatkasser mer skjøre enn vanlige manuellkasser. Hvor mange "steg" vil du trimme bilen? Steg 1 er somregel en grei brukstrim, da dette gir en brukbar effektøkning uten å tære for mye på drivverk.

 

Av det jeg har klart å lese meg opp til rundt automatkasser og trim, er at det er viktig å bytte olje på den.

Jo mere krefter du får, jo mer tærer det på drivverk, så er en fordel å bruke hodet før man tråkker pedalen i bunn. Jeg har ihvertfall fått høre at man skal unngå å spinne noe særlig med de.

 

Det beste er om du kontakter BSR, da mange andre firmaer som driver med effektøkning på bil også kan "chippe/omprogrammere" girkassa så den matcher motoren.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Vurdere å chippe, BSR PPC tunig, men er litt usikker på om dette vil slite i stykker en Multitronic automat kasse?

Har en Audi A4 2009 2.0TDI 143HK, med multitronic.

Kan noen svare på om det går bra med PPC tuning på denne bilen.

Er det også noe sperre i tuning så ikke automatkassen for mye NM. S

kal vel ikke være bra med over 350NM på disse har hørt?

 

Det er jo veldig vesentlig når du skal trimme å oppgi om det automat el manuell - så jeg tenker de tar hensyn til nevnte problem..

 

Kjører selv på jobb en 170 tdi med DSG kasse. Den har 350 NM. Om man får lyst til å trø pedalen i bunn fra stillestående - så går det faktisk veldig lang tid før noe skjer. Den forsinkelsen tenker jeg er noe som beskytter automatkassen.

 

Det finnes også automat verksteder på østlandet og vestlandet. De kan nok gi råd. Som han andre nevnte. Skifte olje oftere, evt monter på ekstra kjøler på automatkassen. Varme er visst med på å forringe/ slite på kassene,...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...