Gå til innhold

EA Origin vil/ og skal vite alt!


Anbefalte innlegg

Snublet over denne saken på The Escapist og mener den trenger en tråd her på forumet.

Sitatet under er fra EA Origins ToS og tar seg ekstremt store friheter i hva de tilater seg og innhente av informasjon om din PC og hva den brukes til. Selv kan jeg si at jeg ganske høy terskel for hva jeg tillater av datainhenting om brukere. Det kan være et fantastisk virkemiddel for produktutvikling og markedsføring. Men det er grenser for hva som kan aksepteres av data som kan samles in av en kommersiell aktør. Jg mener selv dette er et godt stykke over den grensen.

 

Jeg er ikke typen som tror på eller ønsker å komme med de store dramaskrikene over "onde gigant selskaper" som EA. Og tror ikke i utgangspunktet de kommer til å bruke dette på noen annen måte som f.eks steam eller andre selvskaper som "tracker" nettbruk for produktutvikling. Men mener at dette åpner døra for alt for mye.

 

Om du ønsker å gjøre noe so finnes det en sammling adresser o.l til EA på Reddit du kan henvende deg til.

 

SITAT Origin ToS

2. Consent to Collection and Use of Data.

You agree that EA may collect, use, store and transmit technical and related information that identifies your computer (including the Internet Protocol Address), operating system, Application usage (including but not limited to successful installation and/or removal), software, software usage and peripheral hardware, that may be gathered periodically to facilitate the provision of software updates, dynamically served content, product support and other services to you, including online services. EA may also use this information combined with personal information for marketing purposes and to improve our products and services. We may also share that data with our third party service providers in a form that does not personally identify you. IF YOU DO NOT WANT EA TO COLLECT, USE, STORE, TRANSMIT OR DISPLAY THE DATA DESCRIBED IN THIS SECTION, PLEASE DO NOT INSTALL OR USE THE APPLICATION. This and all other data provided to EA and/or collected by EA in connection with your installation and use of this Application is collected, used, stored and transmitted in accordance with EA's Privacy Policy located at www.ea.com. To the extent that anything in this section conflicts with the terms of EA's Privacy Policy, the terms of the Privacy Policy shall control.

 

Kilde: The Escapist

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...