Gå til innhold

Ekstern av/på-knapp til PC


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal sette PC-en på loftet rett ovenfor kontoret, og trekke skjerm- og USB-kabel ned gjennom taket. Slik at jeg slipper støy.

 

Men vil gjerne ha muligheten til å skru PC-en helt av og på, samt enkelt se om den står på eller ikke. Noen som vet om jeg kan få tak i et "eksternt" panel med power-knapp og power-LED og minst 5m kabel (evt skjøtemuligheter)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker allerede Wake on Lan i ny og ne for å vekke maskinen når jeg er bortreist og trenger tilgang. Men men synes det blir i overkant upraktisk å måtte ha en annen PC tilgjengelig og påskrudd hver gang jeg skal skru på PCen.

 

Denne så fin ut, men vet ikke om jeg kan få tak i den:

http://vr-zone.com/articles/Sharkoon_Desktop_PC_Jump_Start_Button/5609.html

 

Alternativet er vel en litt hjemmesnekret løsning. Kan jo bare kjøpe noe noen sukkerbiter og litt kabel for å forlenge inn til kabinettet.

Lenke til kommentar

Joda, man kan starte maskinen med space knappen, men ikke med usb tastatur, det fungerer bare med ps/2. Har aldri fungert med usb hos meg.

 

Merkelig. Jeg har et gammelt logitech mx3100 USB mus/tastatur. Har også et splitter nytt Asus M4A89GTD Pro.

 

Har satt "sove" knappen på tastaturet til å sende maskinen i dvale i stedet for å sove. Ingen problem å slå på maskinen med museknapp eller tastatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...