Gå til innhold

Ny laptop, hva slags CPU


hakonvl

Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal sette opp en bærbar PC til broren min. Merker det er veldig enkelt å velge spesifikasjoner ut i fra hva jeg trenger, men bli litt vansklig å bestemme hva andre trenger. Tenker i allefall på 15" skjerm, 4gb minne og 500gb HDD. Det eneste jeg ikke klarer å bestemme meg for er CPUen. Ser på f. eks på forskjellige PCer fra Dell, spesielt en XPS 15. Det står f. eks mellom en i7-2640QM, i7-2720QM forskjellige i5 varianter. Vil det være mye poeng i å ha fire kjerner for han, og holder en klokkehastighet på 2.0ghz?

 

Jeg vil tro han kommer til å bruke PCen mye til skolebruk, nettlesing, men også noe spilling. Tror det går i spill som Minecraft, BF:BC2 og COD MW2, men han spiller ikke veldig mye.

 

Selv hadde jeg godt for en firekjerners CPU om jeg hadde kjøpt nå, men jeg vet ikke hvor mye ekstra han vil få ut av det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal han spille er skjermkortet viktigere en CPU. Nytter ikke å ha i7 xxx om han må kjøre på med GT420m..

 

Se feks på denne modellen fra MSI: http://cdon.no/elektronikk/msi_ge620dx_intel_i5-2410m_4gb_500gb_15.6_w7hp_gt555m-14837164

 

Her har han en del.

Jeg skal nevne det for han. Jeg gamer relativt lite, så har ikke satt meg inn i dette med skjermkort og andre relaterte ting :) Uansett, jeg tror han kommer langt med i5en, men det er ikke så stor prisforskjell at det gjør så mye tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...