Gå til innhold

Sammenligner Facebook med nikontin-avhengighet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror dette heller representerer folks forestilling om behovet de har for denne tjenesten. Folk bruker det mye fordi de har muligheten, de fleste hadde klart seg helt fint hvis de mistet tilgangen.

 

Hvis jeg sammenligner dette med internett: Flere uker (måneder?) er ingen problem heller. Har vært uten internett i leiligheten i et halvt år, klarte meg helt flott. Det jeg savnet mest var Spotify, muligheten til kommunikasjon samt muligheten til å søke opp nyttige ting som man trenger av og til. Men skal innrømme at jeg virkelig savnet det i slutten.

 

Internett er en nyttig og samtidig veldig unyttig ting. Du finner kommunikasjon, nyheter, oppskrifter, fakta og mye annet! Av og til kan det være veldig behjelpelig i hverdagen (finne nummer, oppskrifter, kart, produkter, guider og tips osv.). Når du først blir konfrontert med situasjonen hvor du er uten internett så er det ikke så fælt som mange skal ha det til! Livet går videre, mangel på internett er ingenting! Finnes langt større problemer her i verden! ;)

 

Hvis det virkelig stemmer at folk er så avhengige av Facebook så er dette skremmende!

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Synes det er verre å plutselig miste nettet mens jeg holder på med noe. Da er det svært viktig å komme seg fort på nett igjen i mange tilfeller, men om jeg vet jeg skal være uten det, så er det helt greit.

 

Bruker ikke facebook, men hender jeg er småavhengig av diverse andre nettsider.

Endret av MMDE
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...