Gå til innhold

BK: Fisherman & friends!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg umiddelbart legger merke til her, er hvor balansert elementene og linjene blir om du hadde fjernet jenta i midten. Regner allikevel med at dette er et ferie/familiefoto hvor det ikke er aktuelt å fjerne familiemedlemmer. Horisonten er midtstilt, men vil ikke foreslå kutting av himmel da jeg synes du trenger den blåfargen over skyene - hvis ikke blir det veldig grått - men s/h er jo alltids verdt å prøve ut. Liker linjer og fordelingen av elementer, men mener altså det ville vært bedre med en person mindre og kun tre punkter - hvis ingen kan fjernes så tror jeg bildet godt kan være som det er.

Lenke til kommentar

Det jeg umiddelbart legger merke til her, er hvor balansert elementene og linjene blir om du hadde fjernet jenta i midten. Regner allikevel med at dette er et ferie/familiefoto hvor det ikke er aktuelt å fjerne familiemedlemmer. Horisonten er midtstilt, men vil ikke foreslå kutting av himmel da jeg synes du trenger den blåfargen over skyene - hvis ikke blir det veldig grått - men s/h er jo alltids verdt å prøve ut. Liker linjer og fordelingen av elementer, men mener altså det ville vært bedre med en person mindre og kun tre punkter - hvis ingen kan fjernes så tror jeg bildet godt kan være som det er.

Takker Tjerneshaugen!

Ikke mine barn dette, så ville nok ikke vært riktig å "regissere" de, men ser det du nevner om balansering i kompen...

Innslaget i blått var hardt tiltrengt ja.., tenkte på s/h, men lot det være. Kanskje verdt et forsøk... :cool:

 

Tror Tjernshaugen har nevnt det viktigste her og jeg er stort sett enig. Synes ikke det gjør noe med begge jentene her, men rent ideelt kunne det vært mindre avstand mellom dem:) Bilde har en god del støy, men det får vel COOLPIX`n ta skylda for?

Takker Morten!

Vet nok ikke om jeg utelukkende kan skylde på Coolpix`n, den er vanligvis grei mht. støy dersom en ikke "cropper" formye da.... :cool:

 

Ser forslag om å fjerne jenta i midten,noe jeg kan være enig i,men er ett og annet du kunne gjort om du ville hatt henne med.Kopi av bildet,markert jenta og flyttet henne mer mot midten av bildet...det hadde også gitt en fin linje..selv om det blir litt jobb av slikt da;)

Takker Jan Erik!

Kan nok være verdt et forsøk det du nevner, bare det at jeg ikke har noe redigeringsprogram ennå (Elements er bestilt til den nye PC'n) :cool:

Lenke til kommentar

OK feriebilde. Savner litt mer kontrast og fargemetning.

Takker Dag!

Enig mht. kontrast, selv om jeg som nevnt hevet kontrasten noe.... Jeg sliter med å ta hardt nok i både mht. kontrast og farger, synes fort det blir "unaturlig". Venter på redigeringsverktøy som står i sterk og fargerik kontrast til det jeg bruker idag . Når de "Elementene" er på plass skal det nok dras litt mer i spakene... :cool:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...