Gå til innhold

Den PERFEKTE Lan pc


Anbefalte innlegg

Jeg driver å planlegger en egen lanpc for fullt her:

Ideen var et stilig, ikke alt for stort kabinett med høytalere og

lcd skjerm fra en nec bærebar pc montert i siden istedet for

vindu. Det hele innebygget i EN kasse slik at det eneste man trenger

å ta med er pcen... MEN så kommer problemene:

 

Hvordan får jeg koblet lcd skjermen til pcen?

Jeg er ingen elektriker, derfor trenger jeg hjelp.

Hvordan går jeg frem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener ikke det er en dum ide, men skjermen du har foran deg nå står vel ikke 90' i forhold til bord flaten? skjermbildet bør jo vinkles så du sitter komfortabelt og slipper å vri skallen ut av ledd.

 

Jeg tror jeg ville laget en slags monteringsvegg av kryssfiner istedenfor sidepanel på kassen og brukt metall klemmer (noe sånnt som brukes for å holde speil, bare større) for å holde LCD skjermen...

 

Hvordan du kan koble det elektriske aner jeg ikke :shrug:

Lenke til kommentar
Det og ta en skjerm fra en bærbar pc kan bli litt vanskligt, etter det eg har lest tidligere på forumet.

Men som du ser på http://www.hardcoreware.net/reviews/review-160-1.htm har man brukt lcd skjerm

Men skal du lage egen kasse eller gjøre som her, bruke en skjerm? viss du skal det siste alternativet så blir det meget liten plass til høytalere også

Jeg skal bygge et eget kabinett der lcdskjermen fra min bærebare skal sitte i siden der man vanlighvis har vindu...

 

Problemet er jo somsagt å få dette koblet opp da...

Er det foresten pes å bruke en svarthvitt liten tvskjerm i front i tillegg?

Eller skal den tven gå å lure på tv2 istede?

Lenke til kommentar

Med andre ord er det er rent hel"#ete å få det til, hmm, altså, når du sier vga kontroller, er det da skjermkortet fra den bærebare? Det meste er jo loddet fast i hovedkortet på denne pcen...

 

Altså, jeg kan jo droppe lcdskjermen frä den bærebare og helle spare til en standalone lcdskjerm som jeg evt kjøper brukt og får montert i siden. Det er jo ti tusen ganger lettere da det hele er innebygget i skjermen og kablene er bare å koble på så fungerer det. Jeg ansaffet en liten fargetv også som jeg somsagt skal montere i front.

 

Men, så det til tv signaler da, gjør det noe om¨jeg kjører en ledning som antenne rundt i kabinettet? Vil det påvirke noen av pc konponentene? Harddiskene vil ligge helt i bånn av kabinettet og tven vil stå helt øverst sammen med strømforsyningen til pcen. Sorry, men jeg skal legge opp en tegning jeg holder på med så for jeg er ferdig...

Lenke til kommentar

skal du koble en lcd skjerm fra bærbar til en pc må du ha et kontroller kort, dette kortet koster svinedyrt og du må finne akkurat det kortet som passer til lcdskjermen din.

(tro meg.. har en skjerm fra en bærbar jeg har forgjeves prøvd å få til ...)

 

prøv heller å få tak i en billig lcd skjerm med vga connector ...

Lenke til kommentar

Hmm

Dette virket umulig ja, jeg tror jeg skal satse på en brukt lcdskjerm på 15 tommer eller noe, det bør holde, og du: e coolkid:

Supersmart ide, jeg tror jeg skal få til det fordi egentlig hadde jeg ikke plass til cdromen, men setter jeg den stående så bruker den ikke så mye plass innover i kabinettet, GENIALT.

 

Jeg trenger ideer, ting som ikke er blitt gjort før, er driiiit lei alle de standard ferdigkjøpte ferdigmodda kabinettene med 2 kaldkatoder. Det blir vannkjøling på prossesoren, et minisett (Aquarius 2). Radeon9700 som skjermkort. xp2000 med 80gb hdd...

 

Men jeg trenger masse fete ideer her, så rubl ned alt dere kommer på i en fart, samme hvor dumt det er...

 

2.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...