Gå til innhold

bærbar pc 6-8000 ikke til spill


Anbefalte innlegg

hei!

 

skal bestille en ny laptop til 6-7000, maks 8000.

 

kriterier:

 

- må kunne spille av 1080p uten problemer (skjermen på pc'en trenger ikke å kunne gjøre det, men en ekstern skjerm må kunne vise 1080p)

- helst ha SSD-disk (størrelse ikke viktig)

- helst være stillegående

- vekt og design mindre viktig, men har ikke behov for en stor skjerm

- skal ikke brukes til spill

- bør helst ha et bra lydkort

 

Noen forslag? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne har bare 4 gb med ram og i3-prosessoren, vil ikke den slite med 1080p? oppløsningen på skjermen er kun 1366 x 768, vil den kunne vise 1920x1080 på en ekstern skjerm?

 

Vil ikke denne her, som har i7 og 8 gb ram være et mye bedre valg, dersom man bytter ut den interne disken med en ssd-disk til 800kr? http://www.dustinhome.no/asus-n55sf-ci7-20-8gb-750-gt555m-156-w7hp/product/5010600760

Lenke til kommentar

Nei, N55SF ser ut som et utmerket valg, til den prisen den ligger på hos Dustin nå. Selv om du får med på kjøpet et forholdsvis kraftig skjermkort som du ikke trenger ;)

 

Men siden du ikke skal spille på den, så vil Optimus-funksjonen sørge for å svitsje til den innebygde Intel HD 3000 grafikkchip'en i prosessoren, slik at du vil holde strømforbruk og varmeutvikling nede og batteritiden oppe. Så no problem.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Her er et par tester jeg så langt har funnet på internettet: Laptopreviewshop.com og Gadgets,ndtv.com.

Ikke sider jeg har vært borti tidligere, men ingen av de mer proffe og pålitelige nettsidene har testet den ennå, så vidt jeg kan se.

Men ingen av disse to testene nevner støynivået i det hele tatt, og det tyder vel på at det ikke er voldsomt mye støy, i hvert fall.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...