m4rv Skrevet 14. august 2011 Skrevet 14. august 2011 Hei. Er det noen som jobber med it-sikkerhet, evt. vet litt rundt dette? Hva man bør studere? Bedrifter osv. som driver med dette? Kunne vært ålreit å vite litt videre muligheter, da jeg selv driver å utdanner meg innen nettverk- og it-sikkerhet.
Gadgetman Skrevet 15. august 2011 Skrevet 15. august 2011 'IT sikkerhet' er ikkje ett emne, det er mange. En ting du bør koste på deg er en tur til Hack-con i Oslo i februar. (Eg har vært der 2 ganger) Da vil du få ett par 'aha' følelser... Vi har ting som 'sosial hacking', 'fysisk sikring'(det bruker å være en der som demonstrerer dirking, med hands-on workshop for interesserte), backup, nettverkssikring, osv. Om du skal drive seriøst med datasikkerhet skader det heller ikkje med kursing i presentasjonsteknikk. (Du vil ha behov for å kunne overtale folk i bedriften at det du sier er viktig)
ITOslo Skrevet 16. august 2011 Skrevet 16. august 2011 Høyskolen i Gjøvik er kjent for å ha en meget god utdanning innen sikkerhet: http://hig.no/studietilbud/bachelor/bis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå