Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Klage på mugg (?) på doringen? Leier, så klart


DBM

Anbefalte innlegg

På doen har jeg en doring av tre, som tydeligvis har fått fuktskader. Den er rimelig stygg på undersiden.

 

Var sånn da jeg flyttet inn for halvannen måned siden. Tok bilde (:laugh:) for å slippe å måtte betale for det når jeg flytter ut. Huseier beklaget lukta (!) da jeg var på visning. Han visste ikke hva det var.

 

Det er jo ikke noe digg å ha den doringen, og det lukter også. Kan jeg be utleier om å kjøpe ny?

 

En annen ting, det er nok fuktskader i stua også. Det lukter, og jeg har kjent at det er vått ved en av veggene. Må snakke med huseier om det også.

 

Men er det da vanlig å måtte flytte ut mens det evt repareres? Er en kort vegg. Hvis jeg må flytte ut, hvordan gjør jeg det da med å bo et annet sted, husleie og evt få boutgifter dekket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På doen har jeg en doring av tre, som tydeligvis har fått fuktskader. Den er rimelig stygg på undersiden.

 

Var sånn da jeg flyttet inn for halvannen måned siden. Tok bilde (:laugh:) for å slippe å måtte betale for det når jeg flytter ut. Huseier beklaget lukta (!) da jeg var på visning. Han visste ikke hva det var.

 

Det er jo ikke noe digg å ha den doringen, og det lukter også. Kan jeg be utleier om å kjøpe ny?

 

En annen ting, det er nok fuktskader i stua også. Det lukter, og jeg har kjent at det er vått ved en av veggene. Må snakke med huseier om det også.

 

Men er det da vanlig å måtte flytte ut mens det evt repareres? Er en kort vegg. Hvis jeg må flytte ut, hvordan gjør jeg det da med å bo et annet sted, husleie og evt få boutgifter dekket?

 

Har du prøvd å vaske doringen? Kan hende det hjelper.

 

Når det gjelder muggsopp ellers i leiligheten bør du være klar over helsefaren ved å bo under slike forhold.

 

Her er en link om hva du bør foreta deg ovenfor huseier i saken.

 

http://forbrukerportalen.no/faq/1146220795.21

 

Forøvrig vil du finne adskillig mer om emnet ved et internetsøk.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...