Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor lenge forblir TCH i kroppen?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Som tittel sier: Hvor lenge forblir TCH i kroppen etter at man har konsumert en form for cannabis? Har hørt mange forksjellige meninger om dette. Noen sier 2uker, andre sier 3-4uker. Samtidig har jeg også hørt at det kommer an på hvor høy forbrenning man har, og hvis man har høy forbrenning så vil det bare ta opptil 1uke. Har også hørt at man kan få det raskere ut av kroppen hvis man drikker mye, og spesielt drikke med koffein(red bull, kaffe, cola etc) stemmer dette?

 

Hvis det kommer an på forbrenning, hvor kan jeg evt. sjekke ut dette?

 

Har også noen andre mindre viktige spørsmål: La oss si at det tar 3uker å få ut TCH'en. La oss si at jeg røyker da hasj, to uker senere røyker jeg marihuana. Vil det da fortsatt bare ta en uke(to uker siden forrigie inntak) til TCHen går ut, eller vil det ta tre uker eller 4-5 uker(1uke igjen fra forrige + 3-4 nye uker nå)? Og hvis jeg hadde røyket, og jeg må gå inn til legevakten eller noe sånt, la oss si at jeg har magesmerter. Og de tar urintest på meg og de da oppdager at jeg har inntatt cannabis er de da forpliktet til å si dette til politiet eller noe sånt? Eller holdes dette hemmelig, (dette er forresten ment for personer under 18år og på legevakten og ikke fastlege eller psykiater) under en form for taushetsplikt?

 

Håper dere kan svare på spørsmålene mine :)

 

PS: Ikke begynn å diskuter hvorvidt det er lurt og røyke cannabis, moral eller andre skadevirkninger.

 

Postet av anonym: ff8bc515cdb0c368028b978d1c531dcc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legevakten tyster ikke dersom de finner spor av narkotiske stoffer. De har ingen grunnlag for dette dersom du ikke har vært innblandet i en bilulykke eller annen kriminell aktivitet. Er du under 18 er det mulig saken stiller seg litt annerledes, men det tror jeg ikke den gjør i utgangspunktet. Legepersonell har i utgangspunktet taushetsplikt også når det gjelder umyndige personer.

 

Når det gjelder halveringstiden i kroppen din, så kan du selvsagt ikke bruke en matematisk formel på å korte ned tiden. Den gjelder i alle tilfeller fra siste inntak. Det er ikke slik at det tar kortere tid dess ofter/mer du røyker...

Endret av Ranglefanten
Lenke til kommentar

Hvor lenge THC kan oppspores i urin/blod er veldig individuelt.

Det kommer mest an på røyke-vanene dine og din kropps metabolisme.

Så blir helt umulig å vite hvor lenge det spores i DIN kropp, men generelt sett så kan det spores i opp til 1-2 måneder, hvis man røyker fast da. Hvis det er første gang eller man røyker sjeldent, så kan det normalt sett spores 1-2 uker. Husk dette ikke er fasit da.

Eneste (så vidt jeg har hørt) som kan hjelpe å skille ut THC fra kroppen er å få metabolismen i gang, dvs. trening.

 

Og når leger tar urinprøver eller blodprøver, så må det spesifiseres at det skal prøves for THC hvis at det skal gi utslag, og det gjør dem aldri med mindre det er foreldre eller politi som spør :p

Lenke til kommentar

Ok takk for svar :)

 

Tok sånn kjapp metabolisme test over internett, der stod det at jeg hadde 1816.7 i BMR. Hva har dette å si for å få ut TCH'en, skal også si at jeg jeg er veldig aktiv når det kommer til trening. Har også forresten bare røyket hasj(kief) en gang, og angrer litt og vil bare vite når det kommer ut. Er 16år btw.

 

Når er det eventuelt kommer politi og vil ha pissings fra deg? Er det bare hvis du blir tatt for å ha cannabis, eller dopa?

 

Postet av anonym: ff8bc515cdb0c368028b978d1c531dcc

Lenke til kommentar

Er vel en hel fluss av andre faktorer også som spiller inn, nærmeste jeg kan tenke er å kjøpe slike tester selv, og prøver deg fram med metoder for å finne ut hvor lenge sitter THC i kroppen din etter en-gangs røyking.

 

For din del vi jeg tro at THC-en er ute av systemet iløpet av en uke, hvis det er som du sier at du er relativt aktiv.

Har hørt at vann er også bra for å skille ut THC, men er usikker på den.

 

Det blir ikke tatt blod/urinprøve med mindre du blir tatt eller at feks foreldrene dine får mistanker og spør om urinprøve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...