Gå til innhold

vil ha et nytt dig. kamera pris klasse 5000-6000


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg et nikon coolpix 3100 kamera. Er kjempe fornøyd med macro funksjonen og tar ellers greie bilder MEN batteri kapasiteten stinker lang vei selv med 2000 mAH. Det jeg vil ha er et kamera med god batteri kapasitet bra macro funksjon og minimum 3x optisk zoom. bør ikke være så altfor stort og digert. tar i mot alle anbefalinger og forslag med stor takk

 

Ole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig ville jeg gått for Canon G3, hvis du ikke synes det er for stort? Får mye for pengene, og kameraet er udiskutabelt knallbra. I følge mange tester minst like bra bilder som 5mpx, men mindre støy og bedre ved høylys. Hvorfor betale mer enn man må?

 

Ellers er det bare å lese kameratester på nettet. Der får du antagelig de svarene du vil ha.

 

Ellers er mitt tips å vente til S7000 kommer i oktober, hvis det er et alternativ. Så lese tester av det kameraet. Personlig har jeg store forventninger til det kameraet... (men det er vel kanskje for stort det også?)

Lenke til kommentar

Glemte å kommentere de som foreslår Sony V1. De har tydeligvis glemt et av kriteriene dine. Nemlig bra batterikapasitet. Der er IKKE V1 "sterk", selv om det ellers er et supert kamera. Er vel et av de kameraene på markedet med dårligst batterikapasitet.

 

Personlig synes jeg forøvrig det har "bra nok" batterikapsitet for mitt bruk (må jo ha et ekstrabatteri i bagen uansett kameratype)

Lenke til kommentar

Jeg kan bare bekrefte at V1 er et knallkamera. Har det selv og er meget godt fornøyd. Dens akilleshæl er den nevnte batterikapasitet og pris. Sistnevnte dersom du tar i betraktning at du trenger ekstra minne, bæreveske og batteri. Sånn sett er nok G3 et bedre treff innenfor prisspesifikasjonene, selv om jeg personlig ikke vil nøle med å holde V1 for et totalt sett bedre kamera: mindre, bedre autofokus, nightshot/framing, høyere oppløsning ++

 

Med tanke på ønsket om liten størrelse er nok V1 bedre treff enn G3. Begge nevnte kamera er for såkallte "prosumer" å regne, dvs med gode muligheter for å sette eksponering manuelt, og faller dermed utenfor 3100s målgruppe. Dersom du ikke kan tenke deg at du vil ha glede av de manuelle mulighetene G3 og V1 har vil jeg ikke anbefale deg noen av dem. Da vil jeg heller kikke nærmere på mindre, point & shoot alternativer...

Lenke til kommentar
Dersom du ikke kan tenke deg at du vil ha glede av de manuelle mulighetene G3 og V1 har vil jeg ikke anbefale deg noen av dem. Da vil jeg heller kikke nærmere på mindre, point & shoot alternativer...

 

Det er sant. Da er jo f.eks Olympus C50 eller Canon Ixus 400 to fine kameraer. Få manuelle muligheter og små i volum, men flott bildekvalitet (størrelsen på kameraene tatt i betraktning) i følge de fleste tester.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+149837134
Kjøpte meg et nikon coolpix 3100 kamera. Er kjempe fornøyd med macro funksjonen og tar ellers greie bilder MEN batteri kapasiteten stinker lang vei selv med 2000 mAH. Det jeg vil ha er et kamera med god batteri kapasitet bra macro funksjon og minimum 3x optisk zoom. bør ikke være så altfor stort og digert. tar i mot alle anbefalinger og forslag med stor takk

 

Ole

 

Det er som du sier ganske kort levetid på NIkonbatteriene som følger med kameraet. Men jeg kjøpte nye batterier av typen GP2000 (1900 mAh, litt over 100 kr. på Lefdal for et sett). Disse holder mye lengre!

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha et lite pent og ikke minst veldig bra kamera så foreslår jeg SONY DSCP10- 3x optisk zoom samt 5mb ccd.

 

Dette kameraet er veldig lite, og levert vanvittige gode bilder. Du kan ta opp filmer i full tv oppløsning uten noen begrensinger på størrelse (bortsett fra memstick størrelse).

 

Og ikkeminst så er dette vel et av de beste kameraene når det kommer til batteri standby.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...