Gå til innhold

csIDentity og Sony Playstation


Anbefalte innlegg

Hei

 

Som mange andre fikk jeg et tilbud på e-post i går vedrørende csIDentity og Sony Playstation. Tok en liten kikk på det her og for en gangs skyld tenkte jeg at jeg skulle lese gjennom vilkårene, spesielt ettersom de etterspør mye sensitiv personinformasjon her..

 

Vilkår og betingelser

Personvernerklæring

 

Mye rart her virker som de fokuserer veldig på å si ifra seg alt ansvar, så da kan en jo lure på hva som er meningen med tjenesten.. Men det verste var dette i vilkår og betingelser:

 

Ved å besøke eller bruke noen av tjenestene bekrefter du at du har lest, forstått og samtykker i disse vilkårene for bruk og vil følge alle gjeldende lover og forskrifter. Vi forbeholder oss retten til, etter eget skjønn, å endre eller oppdatere disse vilkårene for bruk når som helst

 

Såvidt jeg kan se så sier denne at "Du aksepterer at vi når som helst kan endre vilkårene som du har akseptert". Blir jo som å skrive under på et blankt ark!!

 

Er det vanlig i slike avtaler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt å se at det ikke bare var jeg som reagerte på Vilkårene til CSIdentity! Føler meg ikke trygg på et firma som er mer opptatt av å avskrive seg alt ansvar enn noe annet. Sånn sett blir jo tilbudet fra Sony verdiløst, da jeg ikke tørr å gå med på det.

 

Jeg har inntrykk av at det er ganske vanlig for amerikanske firmaer å ha slike klausuler i vilkårene sine. Og disse vilkårene har en ordlyd jeg har sett ganske mange ganger før fra selskaper i USA. De norske vilkårene antar jeg er direkte oversatt fra de engelske, så derfor lurer jeg litt på om de kan kreve at eventuelle tvister eller søksmål "skal avgjøres ved fortrolig megling i Austin, Texas, USA" (se punkt 5 og 6 i vilkårene)?

 

Jeg lurer litt på hva Datatilsynet mener om disse vilkårene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...