Gå til innhold

Pioneer Kuro vs. nyere TV'er.


Anbefalte innlegg

Hei folkens, har forsøkt å søke i forumet samt googlet, men jeg klarer ikke å finne et skikkelig svar på om Pioneer fremdeles er kongen på TV-haugen.

 

Har selv en 5090 som kobles til ulike kilder via en 1000HD HDMI kabel fra Monster.

Tilbake i 2009 var det ikke mulig å oppdrive et bedre bilde enn dette.

Jeg leser her og der, og hører folk si at alt i alt er dette fremdeles tilfellet?

Gjengangeren er at Kuro'ene fremdeles er overlegne på sortnivå, men at konkurrentene begynner å knappe innpå på de øvrige teknologiene.

 

For meg er det absolutt viktigste at NATURTRO farger gjengi og at et høyt detaljnivå i sorte partier opprettholdes i tillegg til dypheten i sortnivået isolert sett.

Noe mer lys enn "Standard"-innstillingen synes jeg er direkte ubehagelig, og er også noe av hovedgrunnen til at LCD utgår blytungt.

(Naturligvis også en hel haug av andre ting, men det er en annen diskusjon)

 

Er det noen som kan gi meg et saklig argument for at Pioneer Kuro ikke fremdeles har det beste bilde man kan oppnå?

Jeg forstår selvsagt at det finnes større skjermer og at det nå finnes 3D, men dette er ikke argumenter jeg tar høyde for. Her snakker vi om en ren bildekvalitetssammenligning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke peiling, men kan skyte inn en erfaring en venn av meg har gjort. Han hadde Pioneer Kuro før og gikk til innkjøp av en av de nye toppmodellene til Panasonic som skal være referansen i dag. Han mener sin gamle Pioneer Kuro er bedre :p

 

Uten at jeg kan gi noe mer utdypende svar enn det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...