Gå til innhold

Objektiv til Lumix GF. Vidvinkel og video


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har ett Panasonic Lumix Gf1 kamera. Har 20mm pancake, og standard kit objektiv.

 

Jeg trenger ett vidvinkel objektiv, men er redd de er lyssvake. SKal ta en del bilder a vtekstil med farger, så fargeekthet er viktig. Noen som har noe å anbefale?

 

Lurer også på om noen av m4/3 objektivene egner seg spes godt for video?

 

Håper på raske svar da jeg vil handle i dag.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Panasonics 14-140mm går for å være en ekstremt god superzoom, og den skal også være uvanlig godt egnet for filming. Jeg har dog ikke prøvd den selv, men jeg vet det er andre her som har, de dukker nok opp bare de får øye på tråden.

 

Ellers, Panasonics 14mm/f2.5 er en ekstremt hyggelig liten vidvinkel, den har jeg brukt selv og jeg var veldig fornøyd med den.

 

Det er et par erfaringstråder som er relevante for spørsmålene dine, og bruker du dem så får flere øye på spørsmålene dine, og det er allerede trolig svar der: Diskusjonstråd: FourThirds, MicroFT og Olympus E-system og Erfaringstråd for Panasonic G systemkameraer

Lenke til kommentar

Men med zoomen får jeg jo da også like vid vinkel:)

Det stemmer. Men du nevnte lysstyrke, og den gir deg 11/3 blendertrinn, eller muligheten for å bruke iso 2500 i stedet for 6400, eller 1200 i stedet for 3200. Det kan være verdifult. (Hvis du trenger mer lysstyrke kommer Olympus 12/f2 i høst).

 

Men du tenkte kanskje på et videre vidvinkel? Vet du hvor vidt du trenger det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...