Gå til innhold

hvordan skal jeg kjøre mot lyskryss, rundkjøringer og kryss ( oppkjøring )


Anbefalte innlegg

jeg vet hva jeg må passe på når det gjelder speil osv,

 

men jeg lurer en ting, jeg vet at man må kjøre alt for sakte mot kryss, lyskryss,rundkjøringer. men hvor sakte egentlig? hvor lenge før en rundkjøring eller en kryss burde jeg begynne å bremse,

 

har hørt at sensorer følger ekstra med på dette

 

har oppkjøring i morgen, ca 10.40

Endret av justlikethat4rd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du ikke hatt kjøretimer?

 

Man trenger nødvendigvis ikke bremse noe særlig frem mot en rundkjøring. Bare gir ned og slipp gassen og la bilen få en naturlig nedbremsing. Dette vil nok sensoren sette pris på. Overdreven bruk av bremsepedal er ikke bra. Heller ikke å kjøre for sakte...

 

Kjørelæreren din lar deg ikke kjøre opp dersom du ikke er klar for det. Og dersom du ikke til nå vet hvordan du skal te deg i et kryss, håper jeg virkelig ikke du består, for da vil jeg nødig møte deg på veien de nærmeste dagene!

Endret av Ranglefanten
Lenke til kommentar

Har du ikke hatt kjøretimer?

 

Man trenger nødvendigvis ikke bremse noe særlig frem mot en rundkjøring. Bare gir ned og slipp gassen og la bilen få en naturlig nedbremsing. Dette vil nok sensoren sette pris på. Overdreven bruk av bremsepedal er ikke bra. Heller ikke å kjøre for sakte...

 

Kjørelæreren din lar deg ikke kjøre opp dersom du ikke er klar for det. Og dersom du ikke til nå vet hvordan du skal te deg i et kryss, håper jeg virkelig ikke du består, for da vil jeg nødig møte deg på veien de nærmeste dagene!

 

sefølgelig har jeg hatt kjøretimer, men hvergang sier han , du har kjørt bra idag, men enda roligere mot kryss, rundkjøringer osv.

ha en dårlig dag

Lenke til kommentar

Du trenger ikke nødvendigvis kjøre så sakte inn i kryss og rundkjøringer på oppkjøring, så lenge du aldri viser tegn til sensor om at du vil gasse på eller la være å bremse for å slippe å vike/for å komme deg foran en annen bil.

 

De fleste kjørelærere terper veldig på det å kjøre rolig nok inn i kryss og rundkjøringer, og så lenge du ikke er til hinder for øvrig trafikk kan du ikke få feil eller stryke på oppkjøring. Det er veldig få sensorer som vil sende deg signaler om at du kjører for sakte uansett. Så ta all den tid du trenger for å kjøre sikkert, og ikke minst behaglig. Om sensoren har det komfortabelt hele veien vil det kunne gi ham et bedre inntrykk.

 

Selv brukte jeg vel ca 5 minutter mer enn hva som var planlagt for oppkjøringen, på grunn av at jeg hadde hørt fra kjørelæreren min at å kjøre sakte og rolig nok var viktig. Fulgte stort sett fartsgrensen hele veien, sett bort fra når jeg kjørte forbi busser og lignende, og jeg tok meg god tid i kryss, og kjørte forholdsvis sakte i bysentrum.

 

Lykke til med den kommende oppkjøringen.

Lenke til kommentar

Du kjører slik som situasjonen tilsier/krever, innen lovens grenser - det har du lært(?!).

 

Om du ikke ser når du burde bremse og hvor hardt du må bremse vil jeg påstå du trenger noen forbannet gode briller om kjørelærer har meldt deg til oppkjøring.

 

Evt. som Ranglefanten sier, kjøretimer?

Endret av trollhatt
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...