Gå til innhold

Oppgradere pc? eller kjøpe ny?


Anbefalte innlegg

hei!

 

har en pc her som jeg bruker til vanlig og har lyst å oppgradere den, vis det er billigere enn å kjøpe ny pc.

 

specs pr dags dato :

 

HK : Asus m4a : AMD 770,socket-am2+ DDR2, ATX, gbLAN, PCI-Ex (2.0) x16

 

Psu: Nortq 4775-500Bulk, ATX 500, 120 mm fan, 12-17 dba, 4 x sata 2 x PCI-E , 20-24 pin

 

Minnebrikke : Corsair value S pc5300 DDR 4096 x2

 

CPU : Amd athlon 64 x2 6000+ 3.0 GHz, AM2, 2 mb

 

Skjermkort : Nvidia Geforce GTX 260, 896 Mbytes GDDR3

 

og kjører Win 7 ultimate:)

 

pc'n i seg selv ble jo bygget i 2008 xD fikk skjermkorte til jul 2009 og kjøpte et sett corsair til. så har jeg puttet i 2 harddisker til, det er vell alt jeg har gjort..

 

vet vis jeg skal oppgradere så må jeg skifte HK,PSU og CPU ivertfall, men da er det vell like greit og bygge seg en ny en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne maskinen er såpass gammel at det er ikke mye poeng i å oppgradere.

Det vi evt. da heller snakker om er at du tar med deg et par av de gamle delene videre i en primært ny PC i så fall.

 

Mus/tastatur/skjerm kan du ofte bruke videre

PSUen egentlig ok, om den leverer en god del av de 500watt på 12volt holder den faktisk fint til en rimelig krevende maskin.

 

Resten er rimelig verdiløst og kan ikke kombineres med nye deler uansett. Skjermkortet er gjerne ok videre om du ikke er kresen på å spille det nyeste av det nye på maks. I så fall holder det deg kanskje frem til neste generasjon om du vil spare litt penger.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Denne maskinen er såpass gammel at det er ikke mye poeng i å oppgradere.

Det vi evt. da heller snakker om er at du tar med deg et par av de gamle delene videre i en primært ny PC i så fall.

 

Mus/tastatur/skjerm kan du ofte bruke videre

PSUen egentlig ok, om den leverer en god del av de 500watt på 12volt holder den faktisk fint til en rimelig krevende maskin.

 

Resten er rimelig verdiløst og kan ikke kombineres med nye deler uansett. Skjermkortet er gjerne ok videre om du ikke er kresen på å spille det nyeste av det nye på maks. I så fall holder det deg kanskje frem til neste generasjon om du vil spare litt penger.

 

-Stigma

 

ah ja da venter jeg heller^^ for all del, den fungerer fortsatt meget bra og er ikke skuffet sånn sett, fikk bare lyst på en nyere pc xD men takker for dine tips og råd^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...