Gå til innhold

Ny PC til min nye jobb? (Mulig jeg må kjøpe Dell). Hovedvekt på grafisk bransje.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal den 1.spetember kjøpe meg i ny PC i jobben, de har kundeforhold hos Dell så de foretrekker at jeg kjøper den der. Men vis det finnes veldig gode grunner for annet valg tror jeg at dette ikke er noe problem.

 

Hva skal maskinen brukes til?

 

Den kommer til å brukes aktivt hver dag i grafisk bransje, slik at programmer som indesign, photoshop vil bli flittig brukt (mest indesign). Dette stiller da også litt krav til en bra skjerm men må ikke være helt i toppskiktet.

 

Prisantydning

 

Her vet jeg ikke hva slags begrensninger jeg får men value for money er uansett en god pekefinger regel.

 

Skal maskinen overklokkes

 

Nei! Slik har jeg slutta med.

 

Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert?

 

Ingen spesielle preferanser men value for money gjelder også her i tilegg til at jeg skal ikke føle at jeg sitter med en gammel maskin om 1 år. Jeg er jo litt teknofrik så liker å vite at jeg sitter på nyeste teknologi... :)

 

Er det deler du vet du ikke trenger? F.eks. skjerm, tastatur etc

 

Jeg ønsker full pakke, tastur og lignende trenger jeg ikke råd om for har skal jeg nok ordne meg selv, men selv PC og skjerm hadde vært fint med invendinger for. Når det gjelder skjermen så har jeg sett litt på Dell UltraSharp U2412M som kommer i disse dager og den ser i utgangspunktet ut som midt i blinken.

 

Evt. andre spesielle preferanser/kommentarer

 

Har hørt at det som er mest inn for tiden er å ha systemdisk som er SSD for da får man en mye raskere maskin å jobbe med så dette er ønsklig. Når det gjelder komponenter som skjermkort er hovefokusen at de takler grafiske programmer bra. Kan også være at jeg en sen kveld kanskje spiller ett spill for avvekslig så ønsker at den i alle fall kan gjøre nytta si på den fronten også men ingen krav.

 

Jeg vil også nevne at jeg ikke er ren designer så vil ikke sitte i 8 timer om dagen med slike oppdrag men deler av arbeidet mitt vil være å hjelpe kundene med grafiske oppsett. Blir nok mere office bruk.

 

PS: Jeg har også vurdert å skaffe meg en bra laptop med evt. docking for jeg vil være en del ute. Men er litt usikker på om dette kanskje vil koste for mye. Uansett så trenger jeg en laptop i tilegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...