Gå til innhold

Innkjøp av ny stasjonær gaming/redigerings pc.


Anbefalte innlegg

Ja, da har tiden kommet igjen for en full oppgradering av pc. Dette ble gjort jevnlig før, men nå må jeg bare ærlig inrømme at jeg har falt helt av hardware scenen. Jeg bytter pc hvert 2-3 år og nå er tiden inne igjen. Derfor kommer jeg hit og håper på god hjelp! :)

 

Mine bruksområder vil være alt fra hd-videoredigering til gaming. Med fokus på gaming. HD PVR recorder står også på handlelisten, så noe stor SSD disk trenger jeg ikke foreløbig.

 

Hører at det er Intel som rocker for tiden, men er det virkelig vits med i7? Det eneste i7 vil være noe merkbart raskere på må vel være redigeringen? Eller er jeg helt på bærtur nå?

 

Jeg stakk hodet innom komplett og lusket der i en liten time og kom fram til denne listen, er det noe som kan forbedres? Kunne jeg feks. betalt 200kr mer å fått en mye bedre komponent? :p

 

 

Antec Three Hundred Midi Tower

Chieftec Nitro Series BPS-750C 750W PSU

ASUS P8P67 Deluxe B3, Socket-1155

Intel® Core™ i5-2500K Socket-LGA1155 + Corsair H60 Hydro Series CPU Kjøler

MSI GeForce GTX 560Ti 1GB 950MHz

Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB

Western Digital Caviar® Black 1TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM

 

Og så blir det ny skjerm, driver å lusker litt på Alienware OptX AW2310 23". Men er litt usikker her enda.

 

Har vel egentlig ikke noe særlig til grense for hva jeg er villig til å betale, men som dere ser har jeg ikke valgt det beste av det beste på grunnlag at jeg kommer vel til å bytte den ut igjen om 2-3 år. Så rundt en 15.000,- inkl. skjerm var vel den første tanken. But I'm open for suggestions!

 

Håper på flinke svar!

 

-Christian

 

 

EDIT1: Dette er en PC som skal stå på stuen, om det er noe tips til å holde støy nivået nede blir dette godt motatt av min samboer. I denne skrivende stund har jeg et Cheiftec kabinett som bråker som et lite modell fly, så støy er et "miniproblem", ikke viktig men godt motatt. :p

 

Overklokking er relevant, som dere sikkert ser på CPU og kjøler som jeg har skrevet opp. :)

 

EDIT2: Nytt forbedret oppsett er som følgende(oppdateres);

 

Fractal Design Define R3

Chieftec Nitro Series BPS-750C 750W PSU

ASUS P8P67 Deluxe B3, Socket-1155

Intel® Core™ i5-2500K Socket-LGA1155 + Corsair H60 Hydro Series CPU Kjøler

MSI GeForce GTX 560Ti 1GB 950MHz

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB

OCZ Agility 3 SSD 120GB RW:525/500 MB/sec

Endret av _zxcv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får OCZ Agility 3 120GB for en femtilapp mer enn Corsairdisken. den har raskere lese- og over dobbelt så rask skrivehastighet i bytte mot 8GB mindre plass.

 

Husk også at Vengeancerammen er STOOOR og kan krasje med en evt tredjeparts cpu-kjøler i fremtiden. Skal du være på den sikre siden så gå for Corsair XMS3 1600Mhz som er fysisk mindre men har topp kvalitet og ytelse.

Lenke til kommentar

Hvis du er ute etter en god gaming skjerm, vil jeg sterkt anbefale benq xl2410t, fine farger, godt lysnivå og 120hz :) var bare et must for meg med 120hz til cs 1.6 og angrer ikke et sekund på den skjermen. Farger og skarphet kan se litt dårlig ut rett "out of the box" så hjelper gjerne til med konfigurasjon :thumbup:

Lenke til kommentar

Oi, se der ja! Komplett selger ikke OCZ selvfølgelig. Men PS.no har den til 146,- mer. Det betaler jeg glatt for 525/500 R/W. :p

 

Ja, kan stemme det. Litt for vant til big tower her i gården. :p Men hvis jeg ikke taper noe særlig på å gå fra Vengance til XMS3 så gjør jeg det med tanke på plass.

 

Tusen takk!

 

-Christian

Lenke til kommentar

Tror samboeren din hadde satt stor pris på om du kjøpte en tredjeparts prosessorkjøler. Husk bare å sjekke kompabilitet med hovedkort og kabinett så du vet at den passer :)

 

 

Har hørt mye bra om Corsair H60'en. Så det blir nok den. :)

 

-Christian

 

EDIT: Skriveleif.

Endret av _zxcv
Lenke til kommentar

Hvis du er ute etter en god gaming skjerm, vil jeg sterkt anbefale benq xl2410t, fine farger, godt lysnivå og 120hz :) var bare et must for meg med 120hz til cs 1.6 og angrer ikke et sekund på den skjermen. Farger og skarphet kan se litt dårlig ut rett "out of the box" så hjelper gjerne til med konfigurasjon :thumbup:

 

Har sett litt på denne! Alienware skjermen skal ha "bedre" bilde ifølge en del reviews, men XL2410T er LED, så jeg vet sannelig ikke. Kjenner en kompis i sverige som også anbefaler BENQ'en, så du skal ikke se bort ifra at jeg slår til på den! Må bare investigate litt mer først. ;)

 

Om jeg kjøper den tar jeg nok kontakt!

 

-Christian

Lenke til kommentar

Hvis du er ute etter en god gaming skjerm, vil jeg sterkt anbefale benq xl2410t, fine farger, godt lysnivå og 120hz :) var bare et must for meg med 120hz til cs 1.6 og angrer ikke et sekund på den skjermen. Farger og skarphet kan se litt dårlig ut rett "out of the box" så hjelper gjerne til med konfigurasjon :thumbup:

 

Har sett litt på denne! Alienware skjermen skal ha "bedre" bilde ifølge en del reviews, men XL2410T er LED, så jeg vet sannelig ikke. Kjenner en kompis i sverige som også anbefaler BENQ'en, så du skal ikke se bort ifra at jeg slår til på den! Må bare investigate litt mer først. ;)

 

Om jeg kjøper den tar jeg nok kontakt!

 

-Christian

 

Kjenner 1 kar som kjøpte Alienware, LG og benQ 120hz skjermene, han endte opp med å sende tilbake ailenware og lg på angreretten og beholde benQ skjermen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...