Fraction Skrevet 3. august 2003 Skrevet 3. august 2003 Er fersk i Linux så vær snille med meg :-? Noen som vet hvordan jeg fikser dette? Er ikke min server har kun fått shellkonto på den.
DummeGaas Skrevet 3. august 2003 Skrevet 3. august 2003 /me siterer fra FAQen. Gjør følgende: su cd /etc/sysconfig editor i18n "su", eller substitute user, lar deg bytte til andre brukere i shellet du er i. Hvis du ikke skriver noe etter su blir du root(du må skrive inn root-passordet).Bytt ut "editor" med din teksteditor "of choice" (pico/nano/vi/emacs). Så får du opp en fil. Den skal se ut slik: LANG="no_No.ISO8859-1" SUPPORTED=":no_No.ISO8859-1:no_NO:no" SYSFONT="latarcyrheb-sun16" Restart X(logg ut og inn). Du må være root, da.
Fraction Skrevet 3. august 2003 Forfatter Skrevet 3. august 2003 æøå fungerer ellers, men ikke i irssi. Har desverre ikke root på serveren så jeg får vel kontakte admin.
toer Skrevet 4. august 2003 Skrevet 4. august 2003 prøv med /set high_bit_escape 0 eventuelt legge dette i irssi rc fila :wink:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå