Gå til innhold

Boote Amilo A 1630 fra USB? Removabel Devices?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg fikk en gammel Fujitsu Siemens Amilo A 1630 med ødelagt HDD fra noen slektninger nå. Tenkte jeg skulle starte den fra en minnepinne jeg har med på ferie, og i oppstartsmenyen i BIOS får jeg valged Removable Devices, men jeg får bare No system disc or disc error når jeg prøver. Jeg prøvde og starte min maskin fra samme minnepinne, og det gikk helt fint, så det er ikke der problemet ligger. Jeg ser også at jeg i oppstartsmenyen på min PC, en Dell Vostro, har jeg valgene USB og Removable Devices. Removable Devices fungerer ikke, men USB gjør det. Så, hvor tror dere problemet er? Er Removable devices noe annet enn USB, og i såfall hva? Eller er det noe feil med USB portene på PCen?

 

Jeg mener å huske at jeg har startet denne maskina fra USB før, men jeg kan ikke garantere det. En annen ting som bør nevnes er at BIOS har en tendens til å henge om jeg setter inn minnepinnen.

 

Er snakk om en HP v195b 8gb minnepinne, med Slax. Har også prøvd Mint via unetbootin.

 

Edit: Har lest litt rundt på nettet nå, og det ser ut som om jeg må ha BIOS v.1.06c for å boote fra USB, men 1.04 er den nyeste offisielle verjonen, så da har jeg i allefall aldri startet denne maskina fra USB før.

 

Edit2: Ser at maskina har en port for minnekort, kan dette være removable devices? Fant den tilfeldigvis etter at jeg hadde skrudd den opp, ser det står Memory Stick på den. Har ikke noe kort og teste med, men skal se på det.

Endret av hakonvl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...