Gå til innhold

[Løst] kjøp av ny spill bærbar- ca. 10 000


Anbefalte innlegg

jeg skal kjøpe en ny spill bærbar. jeg har tenkt til å bruke rundt 10 000 kr.

 

den kommer hovedsaklig til å bli brukt til gaming.

 

krav:

minst 15" skjerm.

kjører de fleste spill.

bra med RAM, eller mulighet til å oppgradere.

helst 1920 x 1080, men behøver ikke.

greit med lagringsplass.

 

jeg har sett litt på denne Asusen:

http://www.dustinhome.no/asus-g53sw-ci7-20-6gb-1000-gtx460m-156-w7hp/product/5010596150

 

trenger flere forslag :)

 

takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er listen over kandidater til det som med rette kan kalles bærbare til spilling. I tillegg er det Multicom Kunshan P150, P170 og X7200 - de kommer ikke med i oversikten, av ukjent grunn. Antagelig fordi Multicom ikke har betalt Prisjakt.no for å få være med. Her finner man maskiner med skjermkort som Nvidia GTX 460M, GTX 560M, GTX 580M, og AMD HD 6970M og HD 6990M.

 

I klassen under, er det noen maskiner som kan kalles allroundere med nogenlunde god spillestyrke. Dette er maskiner som har skjermkort som AMD HD 6770M eller HD 6850M, eller Nvidia GT 555M. Der har man bl.a. Acer 7750G, HP Pavilion 6000 serie og Envy, Dell XPS 17, og Multicom Kunshan W155.

 

 

Får legge til at jeg synes den du selv har funnet fram til, er et gunstig kjøp, med tanke på pris/ytelse/kvalitet. Du får en god 4-kjerners prosessor, høy oppløsning osv. GTX 460M har nettop blitt "avløst" av GTX 560M, men forskjellen i ytelse mellom dem er minimal. GTX 560M har dog utvidet mulighet for å ta i bruk Nvidia's Optimus løsning for strømsparing, men det er slett ikke alle produsenter som ennå har implementert dette i sine spillbærbare, av bestemte årsaker. Jeg mener at man like godt kan skippe Optimus enn så lenge man ikke har mulighet for manuell svitsjing mellom det dedikerte og det innebygde skjermkortet (Intel's prosessorer har grafikkchipen HD 3000 innebygd), men bare en automatisk funksjon ... som ikke fungerer knirkefritt ennå. Det er også derfor noen produsenter har valgt å ikke gå for Optimus inntil videre.

Asus G53 har også plass for en ekstra disk klar, slik at man selv kan kjøpe og putte inn en SSD som OS/programdisk, om ønskelig.

Endret av thomit
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Var det Expert, Elkjøp eller Lefdal som nylig på Tv lanserte en Laptop med 4Gb minne og stor harddisk til 4 eller var det 5 000, men det er kanskje ikke kraftig nok til de spillene du kjører.

 

  1. Det er dyrt å følge teknologifronten.
  2. Holder det med 4 / 5 000 har du råd til en ny om x år. Sett differensen i banken.

 

Min definisjon på en god økonom: En gjerrig person som gjør de riktige investeringene :love: .

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...