Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Studentbynett for UiO


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut til at Zeebedee (http://www.winton.org.uk/zebedee/) kan gjøre dette for deg:

The tunnel between Zebedee clients and servers still uses a TCP/IP connection even in UDP-mode. This connection is timed out after a certain period of inactivity. It must be re-established if more data arrives. For this reason the performance in UDP mode may appear poor, depending on the nature of the application using it. You should note that there is also a limit on the size of UDP datagrams that can be handled.
Lenke til kommentar
Sånn ellers, hvordan er hastigheten på nettet? Skal flytte til Oslo om en uke, og flytter inn i Kringsjå studentby i hybel som har internett...

 

Litt nysgjerrig kan man si ;-)

 

Oppringtlinja fra Kringsjå er det ingenting å si på. Stort sett svært stabil, og hastigheten holder gjerne et par hundre kilobyte/sek. Holdes det hele innenfor uninett raser det gjerne avgårde med 1MB++/sek. 8)

 

Men jeg sliter med å få sendt filer via irc. :x

Lenke til kommentar
Dette programmet vil gjøre susen:

http://folk.uio.no/andersfu/code/temp/jump...pgate-0.3.1.tar

 

Det krever at du har en *nix maskin på innsiden av firewall, og en på utsiden(f.eks en maskin som står på uio.)

 

Hastigheten på nettet er 10mbit.

 

Kan du forklare dette litt nærmere?

Er selvfølgelig interessert i å vite hvordan dette virker, da jeg lider under samme symptomer (ingen UDP packets inn) som poststarter...

 

Hva gjør "jumpgate"? Hvordan setter man det opp (fant ingen readme)? Vil det gi meg muligheten til å spille onlinespill som f.eks. UT2003, Earth & Beyond, Star Wars Galaxies, etc...

 

Er det evt andre måter å få internett i slike hybler på. Synes det reglementet og kavet med å bruke unlockme.exe virket fryktelig strengt.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

..det sugde. Skal ikke si med 100% sikkerhet at det ikke kan gjøres bedre på en eller annen måte, men den latencyen jeg fikk var så latterlig ustabil. I løpet av 10 sekunder hadde jeg helt nede i 15-20 ping, men var helt oppe i over 200 ping + ms og choke. (Dette er counterstrike forresten)

 

Det vil si at med mindre jeg har klart det på feil måte (hadde en god-nerd på besøk og greier, så tviler) så kan man ikke spille counterstrike, quake, og lignende spill på normal måte. Kanskje det funker med sånne turbaserte tulle-spill? :)

 

Uansett, brukte en helt standard UDP-TCP-applikasjon på min maskin (win) og kjørte via en bouncer på utsiden av firewall (win) og så til spill-servern. Så lot jeg den connecte, og connecta to localhost i spillet. Hos meg funka det ikke med bokstaver "connect localhost:port", måtte bruke tall.

 

hey hå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...