Gå til innhold

Yamaha RX-V667 nok til å drive Jamo S606?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har gått til anskaffelse av Jamo S606 (kun fronter) og er nå på jakt etter en reciever til disse.

Er student, så har dessverre ikke mulgiheten til å bruke alt for mye penger og kom i den sammenhengen over Yamaha RX-V667. Etter litt research så ser det ut til at den får gode skussmål rundt om på nettet, men lurer på om denne er nok til å drive disse høyttalerne akseptabelt? Eller om noen evt. har tips i rundt samme prisklasse.

Endret av Isbjørnen Knut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*snip*

 

Ja, jeg bor i en bygning med flere leiligheter, så jeg kan uansett ikke spille alt for høyt (bortsett fra at jeg gjerne skulle tatt litt hevn på de under meg som spiller techno i de sene nattetimer :p). Men hva kan jeg forvente av en reciever som v667?

 

Hva vil du evt. anbefale om jeg strekker budsjettet med feks. en tusenlapp? Har sett litt på Onkyo TX-NR609. Er det mye å hente på å gå opp i den prisklassen?

Endret av Isbjørnen Knut
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Personlig har jeg anskaffet meg SR-809, som er to hakk over 609. x09 har spotify som er genialt, og god lyd til film. Så akkurat LOTR på blu-ray med mine Vienna Haydn som nok er mer tungdreven enn dine Jamo, og det gikk stort sett fint, bortsett fra litt skuring ved veldig høyt volum på et par basscener. 609 vil nok drive de ok gjetter jeg på, men ikke få ut all potensiale som Flimzes sier, det kompromisset gjorde jeg og, og jeg er fornøyd selv om jeg vet jeg kunne hatt bedre lyd, og det tror jeg du også blir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...