Gå til innhold

Av og til går den på, av og til ikke


Anbefalte innlegg

Er nettop ferdig med å sette sammen delene til den nye pcen min, når jeg prøver å slå den på går den noen ganger på og noen ganger slår den seg ikke på i det hele tatt.

spesifikasjonene:

 

Hovedkort: Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A

- nForce2 Ultra400/MCP-T,Dual LAN,Firewire

 

CPU:AMD Athlon XP2600+

 

RAM: Geil Golden Dragon 512 ddr RAM

 

SKJERMKORT: Radeon 9800 PRO 128MB DDR

 

harddisk: 120GB Western Digital (8MB cache)

 

kabinett: Lian Li PC65bBUSB

 

strømforsyning: Fortron/Source 350W

 

DVD-spiller: NEC DVD-spiller

 

Det er også enda en ting, skjermkortet mitt, jeg får ikke festet det i kabinettet, det står på en måte "skjevt"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres merkelig ut..

Når du sier at av og til slår den seg ikke på i det hele tatt, er den varm da ? Kan jo hende det er noe som klikker, og stopper maskinen i å slå seg på.

Har du variabelt turtall på CPU viften ?, altså at du kan endre turtallet ? kan det være en funksjon på hk som gjør at maskinen ikke skal kunne slåes på når det ikke er koblet CPU vifte til ?

Har du prøvd en annen PSU ?

Prøvd å oppdatere BIOS?

Lenke til kommentar
Sjekk at CPU-vifta sitter skikkelig fast, blir tempen for høy så starter ikke maskinen. Slik hente med meg forige gang jeg tok av CPU-vifta.

 

Har samme HK som deg. Vet ikke om dette nødvendigvis er samme problem som jeg hadde, men er hvert et forsøk og sjekke.

 

Jeg har vulcano 11, den kan jeg skru opp og ned som jeg vil, jeg kan prøve å ha den på 40%

Lenke til kommentar

350W er mer enn nok til den maskinen. Leds og vifter bruker nesten ikke strøm, så det har ingenting med saken å gjøre. Du skal ha vanvittig mange dioder og vifter for å komme opp i et forbruk på for eks. 20W.

 

Det kan selvfølgelig være noe feil med poweret ditt men det virker litt tvilsomt. Er det ikke bare å reklamere på hovedkortet ?

Lenke til kommentar

Arghhh.....leste litt fort her

 

Fest skjermkortet skikkelig. Hvis det er braketten som butter må du bøye litt på den kanskje. Eller du kan prøve å se hva som butter. En teknikk er å sette ned kortet med brakett-enden litt nærmere hovedkortet enn "bakenden"(den enden som peker mot fronten av kabinettet). Det er viktig at alle kort står ordentlig nede i slottene sine og er festet med skruer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...