Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dataen Kjører ikke mer en 840x460

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo =) Jeg kom hjem etter at strømmen hadde gått i hele strøket her . så når jeg skrur på dataen igjen ser det ut som noe har gått @ helvette .

Jeg fyrer opp dataen men maks opløsning er som nevnt i tittel .

Jeg klarte og rote meg fram og laste ned skjermdriver til mitt Gigabyte radeaon 1 gb 6850 HD .

Men ingenting skjer , jeg får ikke endret skjermopløsning verken på ``change screen resolution`` eller inne på catalyst control center .-

Men jeg har 2 mistanker . Enten så har skjermkortet gått . eller så har det noe med at skjermkortet ikke får nok strøm til og funkere ordentlig , siden jeg skulle prøve og slå av og på dataen . da ville dataen skru seg fysisk på og kjøre cpu og hardisk men fikk ikke bilde . etter litt triksing med kablene fikk jeg kjørt skjermkortet men det virket som om den bare kjørte 1/4 av hva det kunne siden jeg fikk bilde men med veldig lav oppløsning som nevnt i tittel . tok kortet ut og inn , funka ikke , så prøvde jeg et gammelt men ikke noe respons der . så tok jeg ut og kjører nå dataen på det intigrerte skjermkortet i hovedkortet om dere skjønner . og nå funker det så og si som det skal men dette gjør jo at gaming blir bare et ønske

Noen råd ? om åssen jeg kan for eksempel koble skjermkortet osv .

Viftene på skjermkortet går som normalt .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen som vet hva som kan være galt ? trenger virkelig hjelp her , prøvde og ringe min lokale databutikk men dem er i full sving med og bytte lokaler så de var ikke til mye hjelp i dag .

Skrevet

når jeg mente noen råd om åssen og koble skjermkortet mente jeg først og fremst om det er noen spesielle koblinger til åssen og få mest mulig strøm dit , osv . resten kan jeg .

Har liksom aldri tenkt noe over åssen jeg kobler strøm på pc for dette har aldri vært noe problem før -

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...