Gå til innhold

Konsekvensene etter ABB og litt generelt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Og hvordan kan Geir Lippestad si at ABB er sinnsyk? Han er vel forsvareren hans så hvilket grunnlag har han for å dømme ABB? Og hva mener han med at ABB er sinnsyk?

Forsvareren anser det mest sannsynlig som et mindre onde for klienten å bli sperret inne i det norske helesevesenet for resten av livet enn i et fengsel.

 

Jeg ville heller ha påstått at samfunnet vårt som er sykt.

Å bevise det ville vel kunne sammenlignes med å bevise at jorden er flat.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Det er også ca 1000 etniske nordmenn som har konvertert til islam bare i Oslo. Hvor mange muslimer er det som svikter Allah Akhbar for å bli kristen?

Antagelig like mange, uten at det finnes nøye statistikker.

 

Kilde

 

Geir :)

Mulig jeg tar feil nå og har dårlig tid før jeg tar kvelden snart men artikkelen handler om konvertering i Danmark. I Danmark så er det en meget restriktiv politikk som gjør at innvandrerne har det svært vanskelig etter jeg har forstått det. De er strenge på hvem som får asyl og innvandrerne bor faktisk i getthoer utenfor de største byene.

 

Det ville absolutt ikke være overrasskende for meg om det var slik at danske muslimer har konvertert fordi dem har følt seg truet.

 

 

Kan fortelle om opplevelser i København:

 

Jeg legger merke til at det er svært få mørkhudete personer i den og i likhet med andre byer i Danmark som jeg har sett.

Jeg har gått mange dager i København uten å se en eneste mørk person som er dansk.

Eneste gangen var da det var en svær naken afrikaner på rådhusplassen på natta. Ellers tror jeg danskene har vært svært forsiktige med å ta inn for mange muslimer. De fleste som har kommet inn i landet er ikke muslimer. Og hvis det hadde vært Norge så hadde et par hundre muslimer i året vært en dråpe i havet.

 

Jeg tar nok mye feil og fortsatt mye jeg ikke vet og forstår så det er bare å rette meg opp.

Lenke til kommentar

Og hvordan kan Geir Lippestad si at ABB er sinnsyk? Han er vel forsvareren hans så hvilket grunnlag har han for å dømme ABB? Og hva mener han med at ABB er sinnsyk?

Forsvareren anser det mest sannsynlig som et mindre onde for klienten å bli sperret inne i det norske helesevesenet for resten av livet enn i et fengsel.

 

Jeg ville heller ha påstått at samfunnet vårt som er sykt.

Å bevise det ville vel kunne sammenlignes med å bevise at jorden er flat.

Å bevise det er en annen sak men ser du ingenting som tyder på at systemet i samfunnet er sykt?

 

Han forsvareren til ABB vet godt hva han driver med og det er da ingenting som tyder på at ABB er syk? Ingenting av det ABB har gjort kan bevise at han er sinnsyk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Å bevise det er en annen sak men ser du ingenting som tyder på at systemet i samfunnet er sykt?

  1. Sykt nei.
  2. Urettferdig ja.

 

Betrakter du det Breivik gjorde som en del av samfunnet kan det av mange kalles sykt. Jeg vil kalle det iskald beregnende ødeleggelse av boligmasse samt massedrap på uskyldig forbipasserende og uskyldige ubevæpnende barn og ungdom på en sommerleir på en fredelig øy i Tyrifjorden.

 

Om jeg kunne stemme for et minnesmerke på Utøya, måtte det blitt en mosaikk sammensatt av kunstdeler fra det multikulturelle Norge med navnene på de drepte.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Å bevise det er en annen sak men ser du ingenting som tyder på at systemet i samfunnet er sykt?

  1. Sykt nei.
  2. Urettferdig ja.

 

Betrakter du det Breivik gjorde som en del av samfunnet kan det av mange kalles sykt. Jeg vil kalle det iskald beregnende ødeleggelse av boligmasse samt massedrap på uskyldig forbipasserende og uskyldige ubevæpnende barn og ungdom på en sommerleir på en fredelig øy i Tyrifjorden.

 

Om jeg kunne stemme for et minnesmerke på Utøya, måtte det blitt en mosaikk sammensatt av kunstdeler fra det multikulturelle Norge med navnene på de drepte.

 

Ja, det han gjorde var jo "sykt" men kan fortsatt ikke bevise at han er syk.

 

I følge han så var det ikke uskyldige mennesker men landsforrædere som dyrker en politikk som islamisering er en konsekvens av.

 

Det ville være flott med et minnesmerke som du beskriver men det vil også være svært provoserende for noen få mennesker men vi vil jo ikke tape kampen?

Lenke til kommentar

Mer demokrati? Enten så har man demokrati eller ikke.

Hvis Stoltenberg mente åpent for mer meninger fra alle parter og ikke sensurering på folk, ja da er jeg enig.

begynte å stusse på det selv men første gang jeg hørte "mer demokrati" var da Jens Stoltenberg sa det for første gang på tv.

 

Men demokratiet støtter vel det å være åpen så jeg mener at alle har rett til å være åpen uten å bli dømt på grunn av det.

Endret av trespiser
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

I følge han så var det ikke uskyldige mennesker men landsforrædere som dyrker en politikk som islamisering er en konsekvens av.

Quisling satte seg over Konge, regjering, storting etc og proklamerte seg selv som statsminister over radio. Det blir av noen kalt det første statskupp i verden utført over radio.

 

Breivik gjør noe tilsvarende når han definerer sin egen (eventeult i samarbeid med andre) revolusjon.

 

Kler seg i uniform og henretter barn og ungdommer. Overgir seg så til politiet uten sverdslag. Er det en god offiser i den hæren han ville opprette under sitt utopiske samfunnsystem?

Lenke til kommentar

I følge han så var det ikke uskyldige mennesker men landsforrædere som dyrker en politikk som islamisering er en konsekvens av.

Quisling satte seg over Konge, regjering, storting etc og proklamerte seg selv som statsminister over radio. Det blir av noen kalt det første statskupp i verden utført over radio.

 

Breivik gjør noe tilsvarende når han definerer sin egen (eventeult i samarbeid med andre) revolusjon.

 

Kler seg i uniform og henretter barn og ungdommer. Overgir seg så til politiet uten sverdslag. Er det en god offiser i den hæren han ville opprette under sitt utopiske samfunnsystem?

Det at han kler seg i uniform var vel mest bare for å lure folk. Kanskje han til og med hadde klart å lure selve politiet dersom de hadde stoppet ham?

 

Han overgir seg i full kontroll fordi han vet at politiet ville ha skutt ham og mest sannsynlig bli drept så det viser at han ville bli arrestert. Det kan være fordi han ikke ville dø selv om resten av livet hans blir helvete eller at han har noe mer på lur.

 

Jeg kan ikke svare på spørsmålet du stiller. Men det er forhåpentligvis andre som kan det?

Lenke til kommentar

Hans manifest har potensial for å være ødeleggende for Norge, men muligens ikke på måten det er intuitivt å tro. Det som muligens er intuitivt å tenke er at manifestet i seg selv vil skape rekruttering. Det jeg frykter er at våre reaksjoner og vårt forhold til sterke ord som rasisme, fremmedfrykt og islamisme for å nevne noe, brukes på en særdeles ugjennomtenkt måte. Det er en potensiell farlig reaksjon og utvikling om terskelen for å bli stemplet som både det ene og andre fordi ordene mister sin betydning. Hva verre er, å bli kalt rasist eller islamofob kan sees på som naturlig.

 

Det er lett å bli kalt islamofob om man er i mot bruk av religiøse hodeplagg i politiet. Blander vi det legitime og det sykelige gir vi mennesker som Anders Behring Breivik litt rett. De skal aldri ha litt rett! Aller helst vil jeg at man som en generell regel helt skal gå bort i fra bruk av ord som rasist, fremmedfiendtlig, islamofob, islamist, snikislamisering og så videre. Som oftest er det ingen grunn til å bruke slik ord om meningsmotstandere.

 

Stempling av mennesker kan oppleves som et ultimatum. Må jeg virkelig velge mellom å være antirasist og å ikke ville ha andre flagg enn det norske flagget på 17. mai? Må jeg virkelig velge mellom å være tolerant og å være bekymret for utvikling av ghettoer i Groruddalen i Oslo? Fritt fra hukommelsen minner dette meg om uttalelser fra enkelte muslimer som sa at om de måtte velge mellom å være muslimer og å føle seg i et med samfunnet så ville de kunne velge Islam og bli mer konservative, enkelte av dem mer radikale. Jeg er redd det samme vil kunne skje i det norske samfunnet. Jeg håper jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Hans manifest har potensial for å være ødeleggende for Norge, men muligens ikke på måten det er intuitivt å tro. Det som muligens er intuitivt å tenke er at manifestet i seg selv vil skape rekruttering. Det jeg frykter er at våre reaksjoner og vårt forhold til sterke ord som rasisme, fremmedfrykt og islamisme for å nevne noe, brukes på en særdeles ugjennomtenkt måte. Det er en potensiell farlig reaksjon og utvikling om terskelen for å bli stemplet som både det ene og andre fordi ordene mister sin betydning. Hva verre er, å bli kalt rasist eller islamofob kan sees på som naturlig.

 

Det er lett å bli kalt islamofob om man er i mot bruk av religiøse hodeplagg i politiet. Blander vi det legitime og det sykelige gir vi mennesker som Anders Behring Breivik litt rett. De skal aldri ha litt rett! Aller helst vil jeg at man som en generell regel helt skal gå bort i fra bruk av ord som rasist, fremmedfiendtlig, islamofob, islamist, snikislamisering og så videre. Som oftest er det ingen grunn til å bruke slik ord om meningsmotstandere.

 

Stempling av mennesker kan oppleves som et ultimatum. Må jeg virkelig velge mellom å være antirasist og å ikke ville ha andre flagg enn det norske flagget på 17. mai? Må jeg virkelig velge mellom å være tolerant og å være bekymret for utvikling av ghettoer i Groruddalen i Oslo? Fritt fra hukommelsen minner dette meg om uttalelser fra enkelte muslimer som sa at om de måtte velge mellom å være muslimer og å føle seg i et med samfunnet så ville de kunne velge Islam og bli mer konservative, enkelte av dem mer radikale. Jeg er redd det samme vil kunne skje i det norske samfunnet. Jeg håper jeg tar feil.

 

Helt enig. Og slik som forsvaren sa, stiller jeg meg også usikker til hvor lurt det er av media å stadig henvise folk til å lese dette. Her står det ting som noen helt sikkert kommer til å misbruke. Ingen tvil.

Lenke til kommentar

Stempling av mennesker kan oppleves som et ultimatum. Må jeg virkelig velge mellom å være antirasist og å ikke ville ha andre flagg enn det norske flagget på 17. mai? Må jeg virkelig velge mellom å være tolerant og å være bekymret for utvikling av ghettoer i Groruddalen i Oslo? Fritt fra hukommelsen minner dette meg om uttalelser fra enkelte muslimer som sa at om de måtte velge mellom å være muslimer og å føle seg i et med samfunnet så ville de kunne velge Islam og bli mer konservative, enkelte av dem mer radikale. Jeg er redd det samme vil kunne skje i det norske samfunnet. Jeg håper jeg tar feil.

Du har helt rett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...