Gå til innhold

Photoscape eller Gimp?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja; hvis du er ute og tester, så anbefaler jeg deg å se på Zoner Studio.

 

Har aldri prøvd Photoscape selv, men har noe erfaring med Gimp. Gimp er et avansert bilderedigeringsprogram - det betyr at du kan gjøre veldig mange fancy ting, men lærerkurven kan fort bli relativt bratt. Og det er kun for bilderedigering; Gimp har ingen funksjoenr for å organisere bildene dine.

 

Ut ifra det jeg så på nettsidene til Photoscape så ser det mer som et alt i et program som både lar deg organisere bildene dine og gjøre enklere redigeringsoppgaver.

Lenke til kommentar

interesant. har du det? bruker du det. er det langt fra det til et "kostbart" programm? og du nevner dette med organisering. vil det si "mens" bildene behandles? har hardisk som eg bruker :p

Jeg har ikke brukt det selv, men har sett noe på det. Jeg har kjøpt de programmene som jeg selv bruker. Zoner ligner mest på ACDsee Photo Manager/Pro og er ikke langt unna i funksjonalitet.

 

Når jeg snakker om organisering av bildene, så er det snakk om noe mer enn å legge bilder i diverse kataloger/mapper på harddisken ;) Et godt organiseringsprogram lar deg legge på nøkkelord på bilder, organisere de i samlinger, med mere.

 

ummm. er gratis verisjonen..bra til og være gratis eller kansje enda bedre?

Gratis versjonen er veldig bra. Noe av det beste som er gratis. Pro utgaven har en del mer avanserte ting, RAW behandling bl.a.

 

Jeg vil nok si at Pro utgaven er den av kjøpeutgavene som er interessante her; ellers så er gratis utgaven god nok.

Lenke til kommentar

:thumbup:

interesant. har du det? bruker du det. er det langt fra det til et "kostbart" programm? og du nevner dette med organisering. vil det si "mens" bildene behandles? har hardisk som eg bruker :p

Jeg har ikke brukt det selv, men har sett noe på det. Jeg har kjøpt de programmene som jeg selv bruker. Zoner ligner mest på ACDsee Photo Manager/Pro og er ikke langt unna i funksjonalitet.

 

Når jeg snakker om organisering av bildene, så er det snakk om noe mer enn å legge bilder i diverse kataloger/mapper på harddisken ;) Et godt organiseringsprogram lar deg legge på nøkkelord på bilder, organisere de i samlinger, med mere.

 

ummm. er gratis verisjonen..bra til og være gratis eller kansje enda bedre?

Gratis versjonen er veldig bra. Noe av det beste som er gratis. Pro utgaven har en del mer avanserte ting, RAW behandling bl.a.

 

Jeg vil nok si at Pro utgaven er den av kjøpeutgavene som er interessante her; ellers så er gratis utgaven god nok.

 

Er jo ikke supermann i bilder menn har blitt en go hobby og greier meg dikkert bra med gratis programmet. seer bra ut. så får eg oppgradere d litt med pro eller home :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...