Gå til innhold

Samsung PS51D535 vs LG 50PV350N - hjelp?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kommende student og skal ha ny 50" til stuen, men trenger litt hjelp.

 

TVen skal hovedsaklig brukes til TV-titting og film, men også litt spilling og oppkobling til data.

Det er en stor stue, og den kommer til å ha lysregulering i form av persienner og gardiner, så lys er intet problem. Jeg antar at sofagruppen kommer til å være omtrent 3m unna TVen på det meste.

 

Er som sagt student, så budsjettet er ikke skyhøyt. Det er også greiest for meg å handle på Komplett, da hentebua ligger i nærheten av den nye leiligheten. Dette er TVene jeg har sett litt på så langt:

 

LG 50" Plasma-TV 50PV350N - 5.495,- hos Komplett

Samsung 51" Plasma-TV PS51D535 - 4.995,- hos Komplett (førpris 5.990,-)

 

 

Hadde vært veldig fint å få noen tilbakemeldinger på hvilken av disse TVene som egner seg best til mitt bruk, eller om det finnes andre TVer der ute - i samme prisklasse riktignok - som egner seg bedre :)

 

Takk på forhånd,

Martin

Endret av Martin.F
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

50" kan føles veldig stort på 3m. Bildet vil føles bedre og mer samlet om du går ned til 42". Siden det meste vi ser av bilder kommer fra lavtoppløste kilder som vanlige tv sendinger og DVD blir artefakter mer fremtredende når du sitter nærme eller velger en for stor skjerm i forhold til vanlig sitteavstand.

 

Siden film og tv er det tv-en din for det meste skal brukes til er plasma det beste valget. Panasonic G30 er en super tv og et kjøp du nepper kommer til å angre på. Panasonic har den beste plasmateknologien og ligger et lite stukke foran både LG og Samsung.

Lenke til kommentar

Takk for svar Lord G10 :)

 

Kommer til å gå for en 50". Vi har det her hjemme i stuen vår, og jeg har sittet alt fra 2-4 m unna den uten noe som helst problem. Mulig dette er smak og behag, men det blir 50" på meg !

 

Når det er sagt; har hørt veldig mye bra om Panasonic sine TVer ja, og da også spesielt G30-modellen. Men, vet du noe om den LGen jeg linket til? Den er jo VELDIG billig, men det har vel kanskje noe å gjøre med bildekvaliteten?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Beklager, skal utdype:

 

Jeg kjøpte opprinnelig den LGen jeg har linket til. Den TVen jeg fikk tilsendt, var en utenlandsk modell, dvs ikke nordisk, som igjen vil si at den ikke fikk inn nordiske kanaler.

 

Den modellen de nå har lagt ut, heter PV350N, hvor N står for nordisk.

 

Kan du min venn, si med 100% sikkerhet at den Samsungen får inn nordiske kanaler?

Lenke til kommentar

Hei,

 

Lurer seg også litt på denne Samsung PS51D535 - Da jeg må si at 4990,- fra komplett var særdeles billigt.

 

Fremdeles ingen som har noen erfaringer med denne? Hovedspørsmålet er om hvordan den er i forhold til spilling, da den kommer til å bli brukt ca 50% til dette.

 

Pitchengine kom jo ut med en liste over "The Best Tv`s for gaming" 2010-2011, og der har de satt opp en god liste med Plasma tver fra Samsung, siden de nå har gått ut med at innbrenning av bilde ved spilling ikke eksisterer lenger på nyere plasma modeller.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bestilte nå den Samsungen jeg. Så får vi se om den duger!

Hvordan gikk det med:

Samsung 51" Plasma-TV PS51D535???

Sitter her og lurer på det samme. Har litt dårlig tid, da jeg reiser bort noen dager og kunne tenkt meg å bestille raskt.

Regner med du har fått testet den en periode nå.

Har du i utgangspunktet gode signaler forresten?

Håper på snarlig svar...

Lenke til kommentar

Hvordan gikk det med:

Samsung 51" Plasma-TV PS51D535???

 

Har lest flest omtaler/innlegg der folk er fornøyde med denne Samsung plasmaen.

....Og det gjelder også meg. Bildet er fantastisk, om jeg er på 2, eller 4 meters avstand. Men, jeg har da veldig bra signaler....

En ting jeg lurer på.

Hva slags innstillinger har dere på bildet på denne Tv ( Samsung PS51D535 )?

Kunne vært artig å vite. Jeg får nemlig ikke helt bestemt meg for hvor jeg havner.

Foprandrer litt stadig vekk.

 

og en ting til.....

Lyden på alle flate skjermer er jo så som så.

Jeg kunne tenke meg å vurdere en billigere "soundbar" (lydplanke) for å bedre lyden.

Dette har jeg ikke vært borte i før.

Hvor kobles en sådan?

Mulig jeg er dum nå. Men jeg finner ikke aktuelle utganger for dette.

Er det hodetlf utgangen, som er aktuell?

Lenke til kommentar

Jeg ville absolutt unngått plasma, ikke på grunn av bildet, men fordi det er en miljøbombe.

Da går jeg ut fra at det er fordi plasma bruker noe mer energi enn f eks LCD du mener det er en "miljøbombe".

Delvis kan jeg kanskje være enig. Men da er masse ting miljøbomber. F eks for gamle panelovner, komfyrer, og masse andre ting.

En masse av denne energien fra Plasma Tv, går ut i varme i rommet og det trenger man jo i vinterhalvåret i Norge. Det samme kan sies om tradisjonelle glødelampe/lyspærer. (90% varme). Derfor er ikke glødelamper samme energisløsere her som i andre land. Men, det er en annen diskusjon....

Plasma TV`n jeg kjøpte har et fantastisk bilde. Bedre enn den LCD skjermen på 42", som jeg også har.

Gjentar også spørsmålet mitt ovenfor:

 

Lyden på alle flate skjermer er jo så som så.

Jeg kunne tenke meg å vurdere en billigere "soundbar" (lydplanke) for å bedre lyden.

Dette har jeg ikke vært borte i før.

Hvor kobles en sådan?

Mulig jeg er dum nå. Men jeg finner ikke aktuelle utganger for dette.

Er det hodetlf utgangen, som er aktuell på plasmamodellen vi her snakker om? ("minijack")

Denne modellen har jo ikke all verdenb av utganger?

Noen som har forslag til lydplanker og hvordan/hvilke koblinger man bruker.

Jeg skal bare forbedre lyden og trenger ikke noe hjemmekinoanlegg.

Endret av cirka
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Her er min oppsummering: Plasma, bra bilde, men har endel uheldig elektromagnetisk stråling slik som en høyspent linje. CCFL LCD er det jeg liker best. LED LCD kan gi hodepine og migrene. Dessuten dårlige farger Spesielt eldre. En må nesten filme skjermen med et videokamera for å se flimmeret i en LED skjerm. Jeg bruker bare CCFL. Jeg så de hadde en billig pakke med høyttalere i kundeavisen til lefdal og en billig hjemmekino forsterker. Du kommer nok ikke utenom om du vil ha det bedre.

Lenke til kommentar

Her er min oppsummering: Plasma, bra bilde, men har endel uheldig elektromagnetisk stråling slik som en høyspent linje. CCFL LCD er det jeg liker best. LED LCD kan gi hodepine og migrene. Dessuten dårlige farger Spesielt eldre. En må nesten filme skjermen med et videokamera for å se flimmeret i en LED skjerm. Jeg bruker bare CCFL. Jeg så de hadde en billig pakke med høyttalere i kundeavisen til lefdal og en billig hjemmekino forsterker. Du kommer nok ikke utenom om du vil ha det bedre.

Men, det var det med koblingsmuligheter på akkurat denne TV da?

Og videre er det rare at....

Hverken Mpx, eller Elkjøp kan svare meg.

Samsung har så elendig (må være 1 linjeservice) at de nå 2 ganger har svart på noe helt annet enn det jeg spør om.

Sukk....

Endret av cirka
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...