Gå til innhold

Selvbygg (hackintosh-vennlig) til under 8k


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal bygge meg en ny PC, som jeg skal kunne installere OS X Lion på ved siden av Windows 7. Har tatt utgangspunkt i tonymacx86 sin guide og Agentspoon sin guide i dette forumet.

 

Kabinett: Fractal Design Define R3

Prosessor: Intel Core i5 2500K

Skjermkort: Asus Radeon HD 6870 DirectCU

Hovedkort: Gigabyte GA-Z68MX-UD2H-B3

Minne (4 x 2GB): Corsair XMS3 1600MHz 8GB

Harddisk: Samsung SpinPoint F3 1TB

SSD: Crucial m4 64GB

Kjøler: Foreløpig utilgjengelig ?

Optisk drev: Samsung SH-S222AB

Strømforsyning: OCZ ModXStream 600W

 

Ingen av guidene nevner noe om ekstra kjøler, kan jeg anta at jeg ikke trenger det til dette oppsettet? Hvor mye/lite kan jeg eventuelt regne med å kunne overklokke med standardkjøler?

 

Har valgt dette hovedkortet og grafikkort, da det virker som det enkleste å få til å fungere som hackintosh. Er det noen substansiell forskjell mellom Gigabyte-kortet jeg har valgt og Asus P8P67?

 

Ser det greit ut?

Endret av Livslykka
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anngående hackingtosh kan jeg ikke si mer enn at det er viktig å velge riktig hardware siden OSX bare støtter den hardwaren som finnes i Mac modeller. Det er nok lurt å forholde seg til slike guider som du nevner.

 

2500K på standard kjøling kan du regne me å kunne klokke opp mot 4,2-4,3Ghz eller så (dette trenger du enten ingen eller veldig lite enkstra spenning for å nå). Mer enn dette så begynner varmen å bli et problem. CPUen vil kunne kjøre fint altså, men varmen vil begynne å nærme seg grenseverdiene for hva Intel spesifiserer som akeptable temperaturverdier. Kilde: Egen erfaring med 2500K på standardkjøler og test i prime95 (fra hukommelse dog, så litt slingringsmonn er det nok i tallene jeg oppgir).

 

Gigabyte og Asus sine P67 er veldig like i grunn. Ingen virkelig store forskjeller. Litt forskjell i kjøeløsning, variasjon/mengde av kontakter og hvilken software de leveres med. Jeg liker selv Asus sin "pro" versjon men det er så langt jeg vet bare litt småplukk forskjeller mellom dem. Hvis den ène har bedre støtte enn den andre i hackingtosh oppsett ville jeg bare gå med den som blir annbefalt i forhold til det.

 

PS: kanskje vurder 4x4GB ram? 4GB brikker koster omtrent det samme som 2 stk 2GB, og da vil du også ha mulighet for å oppgradere senere om du sø skulle ønske det. socket-1155 bruekr bare dualchannel uansett, så ytelsesmessig er det ingen forskjell. Ikke så viktig da 8GB sansynligvis er nok for de fleste i lang tid fremover, men jeg bare nevner det :)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...