Gå til innhold

Privatiseksamener i forhold til studiekvote(ordinær eller førstegangs)

Mys1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er litt usikker på det med hvis man skal ta opp privatisteksamen, så har noen kjappe spørsmål:

1. Sett at du går på VG3, og vil forbedre fag fra VG1 og VG2, kan du da ta opp fag både på høsten og våren, og samtidig komme i førstegangskvoten siden du gjør dette under VGS-tida?

2. Noen som har en bra privatist-side, da tenker jeg info generelt, ikke å melde opp til sånn læring som koster masse penger(jeg skal "lære" alt selv, har hatt det før), jeg lurer lissom på om de forskjellige eksamene er muntlig/skriftlig, hva som er pensum i forskjellige eksamener, hvordan foregår selve eksamensprosessen osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Ja, du kan det.

2. Udir.no har kompetansemålene i alle fag man kan ta som privatist i videregående skole, og det er disse som er pensum. Her er også det meste av eksamensinformasjonen du ønsker.

:yes:

Skrevet

Okei, nytt spørsmål. Noen som vet når disse våreksamenene går. Fordi jeg har jo mange andre eksamenr da som er normalt på VG3. Blir det da i russetida(som ikke er noe problem for meg i det hele tatt, seriøs skiløper :p)

Skrevet

Det lureste er jo å ta så mange som mulig i høstsemesteret, da du ikke har noen ordinære eksamener som krasjer da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...