Gå til innhold

Spill-/multimedia-oppsett til ~16k. Forslag til endringer?


Anbefalte innlegg

Etter å ha vært plaget med en del "Tom for minne. Vennligst lukk noen programmer"-meldinger, samt "lagg" i spill har jeg kommet frem til at det er på tide å byttet ut noen deler. Hadde i utgangspunktet bare tenkt å kjøpe mer minne, men fant ut at det er DDR3-minne som er tingen. Det ville i så fall medført at jeg måtte bytte ut hovedkort og CPU, så da har jeg kommet frem til at jeg bare kjøper alt nytt.

Burde hatt oversikt over hva som er bra av utstyr, men dessverre skorter det litt på det... Jeg har imidlertid laget meg en liste over utstyr jeg har tenkt å kjøpe. Har prøvd å kjøpe utstyr som er kompatibelt med hverandre, men det er mulig jeg har blingset. :)

 

Ser det greit ut?

 

 

Bruksområder: Spill og video-/fotoredigering

Pris: 10-20.000kr (kommer an på hva jeg får for pengene)

 

Foreløbig handleliste:

 

Skader ikke å ha for mye.;)

Kingston HyperX 16GB 1600MHz DDR3

kit 4 stk 4 GB, Non-ECC CL9

1 045,-

 

Tenkte i utgangspunktet på dual-skjerm oppsett, men greit med ekstra skjerm når f.eks. Lightroom opptar 2 skjermer.

3stk BenQ 24" LCD G2420HD sort

1920x1080, 10000:1, 5ms, VGA/DVI/HDMI

4 347,-

 

ASUS P8P67 DELUXE B3 P67

DDR3, ATX, SATA 6Gb/s,CFX & SLI FW, BT

1 545,-

 

Liker ikke kabelrot, så mulighet for å ha bare kabler jeg trenger.

Corsair strømforsyning, HX850W

140mm vifte, modulære kabler

1 295,-

 

Systemdisk som skal bytte ut nåværende 150GB Velociraptor.

OCZ 120 GB SSD 2,5" Vertex 3

SATA III, Read/Write 550/500MB/sec

1 890,-

 

Tror denne har bedre harddisk-løsninger enn mitt nåværende kabinett (Thermaltake Armor). Støydemping er et pluss.

Fractal Design Define XL Black Pearl

ATX, mATX, mITX m/støydemp.

995,-

 

Intel Core i7 2600K Quad Prosessor.

3.4GHz, 8MB, BOXED Sandybridge

2 250,-

 

Har lest at stockviften på CPU'en jeg har valgt bråker en del.

Noctua NH-U12P SE2 CPU Vifte

120mm Fan, 1300RPM, 1366/1156/775/AM2/3+

545,-

 

Valgt pga. USB-plug.

Logitech Gaming Headset G35

Hodetelefon m/mikrofon, 7.1

750,-

 

Usikkert valg. Tenkte på noe rundt 1500-2000kr.

Sapphire Radeon HD 6950 1GB GDDR5

PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DP

1 745,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan kanskje bytte ut HD 6950 med GeForce GTX 860Ti men det er liten forskjell på dem og over 100 varianter der ute.

Resten ser nesten helt likt ut som det jeg har vurdert å kjøpe :)

860Ti? Skulle det stått 560ti? :)

Hvordan er det med Nvidia og trippelmonitor-støtte?

 

Edit: trykkleif

Endret av Asmod
Lenke til kommentar

Helt supert oppsett! Anbefaler Et Nvidia Cuda-kort, som Adobe utnytter :o) GTX570 eller 580 siden du skal kjøre mange skjermer. Drawback her er vel at AMD er bedre på multiskjermoppsett, så et 6970 kan jo være interessant :o)

 

hva med å kjøpe 6950 (2gb versionen) og låse det opp til ett 6970, siden det er samme gpuen som sitter på begge

Lenke til kommentar

Helt supert oppsett! Anbefaler Et Nvidia Cuda-kort, som Adobe utnytter :o) GTX570 eller 580 siden du skal kjøre mange skjermer. Drawback her er vel at AMD er bedre på multiskjermoppsett, så et 6970 kan jo være interessant :o)

 

hva med å kjøpe 6950 (2gb versionen) og låse det opp til ett 6970, siden det er samme gpuen som sitter på begge

Er det mulig med alle "6950 2GB"-merkene?

Lenke til kommentar

Du kan kanskje bytte ut HD 6950 med GeForce GTX 860Ti men det er liten forskjell på dem og over 100 varianter der ute.

Resten ser nesten helt likt ut som det jeg har vurdert å kjøpe :)

860Ti? Skulle det stått 560ti? :)

Hvordan er det med Nvidia og trippelmonitor-støtte?

 

Edit: trykkleif

 

Det var da seff 560Ti :) beklager sent svar med sluknet på sofaen xD

Lenke til kommentar

Minecraft du har fått feilen?

Var den til meg?

 

Murphys lov kicket forøvrig inn denne helgen. Et av kolliene kom seg ikke over fjellet i går så jeg får ikke satt sammen pc'en denne helgen. Og da jeg tenkte at jeg kunne i det minste sette i det nye skjermkortet i min nåværende pc så oppdaget jeg at de har klart å sende meg feil skjermkort :wallbash: Så da er det på an med retur og styr neste uke..

Lenke til kommentar

Minecraft du har fått feilen?

Var den til meg?

 

Murphys lov kicket forøvrig inn denne helgen. Et av kolliene kom seg ikke over fjellet i går så jeg får ikke satt sammen pc'en denne helgen. Og da jeg tenkte at jeg kunne i det minste sette i det nye skjermkortet i min nåværende pc så oppdaget jeg at de har klart å sende meg feil skjermkort :wallbash: Så da er det på an med retur og styr neste uke..

Ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...