Gå til innhold

Hvorfor synker ikke ATI Radeon 9700 PRO mer i pris?


Anbefalte innlegg

Hvorfor synker ikke ATI Radeon 9700 PRO mer i pris? Det er tross alt halvannet år siden det kom på markedet. Forsatt er det et glimrende kort, men jeg syntes ATI i for stor grad melker markedet. Det ville ikke vært slik hvis Nvidia hadde leverte konkurransedyktige kort som ville presset prisene i hele skjermkortmarkedet. Håper på god gammeldags dogfight mellom flere skjermkortprodusenter :o Det vil komme oss tilgode :smile: Krysser fingerene for NV38/40

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jo,du har rett.prisene er alt for stive for at en vanlig forbruker skal betale 3000-4000kr for et bra kort i dag.

 

fx 5800 er jo kommet ut for lenge siden..men prisene er jo veldig høye ennå..og fx 5900 koster jo skjorta ennå.

når nv 38 kommer ut,kan jo prisene på fx 5900 gå ned litt(håper iallefall det)

så jeg tror ikke ati 9700 blir billigere for at neste generasjon kort kommer(sep)

 

 

men hvorfor være først til mølla..fins jo ingen spill som støtter directx 9 eller at man må ha disse kortene nå.så hvis man venter til høst/jul får man sikker råd og kjøpe ati 9700-9800 fx 5800-5900(ca2000-3000)

 

har bare et ti-kort nå,men tror det holder til 4-6 mnd til.

 

ati har nok størse markesanndelen nå(tror jeg), ge-force fikk jo leveringspro ,og at ati klarer og holde prisen nede i forhold til ge-force

Lenke til kommentar

Tror det er mer sannsynlig at produksjonen av 9700 kort er ferdig.. Og de 9700 kortene vi finner på markedet er restene av lageret..

Når et lager kjøper inn et parti, kan de ikke selge partiet lavere en hva de kjøpte det for.. Ergo blir ikke prisen billigere

 

Slik jeg har forstått det ihvertfall

Lenke til kommentar
Tror det er mer sannsynlig at produksjonen av 9700 kort er ferdig.. Og de 9700 kortene vi finner på markedet er restene av lageret..

Når et lager kjøper inn et parti, kan de ikke selge partiet lavere en hva de kjøpte det for.. Ergo blir ikke prisen billigere

 

Slik jeg har forstått det ihvertfall

 

Nja... Produsenten kan kreditere ned kortene for lageret, sånn at lageret kan selge de til markedspris...

 

Tror mere på det kenny000 skrev om etterspørsel...

Lenke til kommentar

Ville tippet at ATI hadde knust Nvidia om dem hadde kjørt 9700pro under 2k... Og det er en naturlig pris for ett så gammelt kort..

Men det virker ikke som ATI ønsker å kapre nye kunder, dem vil holde seg med dem dem allerede har... Nå er det utrolig lett for nvidia å konkurrere med elendige kort..

 

ATI har latt muligheten gå fra seg og nå kommer nvidia bare sterkere og sterkere, jeg hadde kjøpt Ati om 9700pro hadde vært litt billigere, men nå holder jeg på det jeg har(ti4200) til neste generasjon kommer.. Dette medfører mest sannsynlig at jeg ikke kommer til å investere i en Ati basert løsning, og jeg tipper det er mange som meg, som synes at kortene er for dyre og at de i 1500-2000 klassen er for dårlig til å oppgradere til...

 

Jaja, det er Ati og dessverre vi kunder som taper på dette i lengden.. Men det er Ati sin feil... :grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...