Gå til innhold

Hvordan lære best??!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvgjort er velgjort.

 

Lese, surfe etter info og teste selv er hva man blir flink av.

Bruk skolegangen som en driver for hva du hele tiden skal lære deg selv(gå dypt og grundig inn i hvert tema). Etter bare ett par mnd vil kunnskapen bare gli rett inn, uten noen vidre slit for å lære noe nytt. Data har utrolig mye felles innenfor forskjellige felt.

 

Data er som mattematikk, får du først et bra grunnlag blir alt det nye og vanskelige mye enklere å forstå.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Lurer på hvordan folk lærer seg data her?lese?skole?selvlært? Skal begynne på datateknikk nå snart. :D

Datateknikk? som valgfag liksom? Det er i allefall der jeg har lært å bygge en maskin. Lærte også endel om socket's og sånt, hvilken CPU som skal på hvem socket og greier. Når det gjelder f.eks Photoshop så har jeg lært med det av meg selv, eller, jeg har mye igjen å lære da, men det jeg kan til nå har jeg lært av tutorials på nettet, og av meg selv. Det samme gjelder Dreamweaver. Og andre programmer.

Lenke til kommentar

Samme her ;). Lite jeg har lært av toturials(har jeg noen gang lest en?). Har lært mest når jeg har brukt PCn og fått mye hjelp/lest mye på HW.no forumet + tester på toms og anandtech da.

 

Begynner på Elektro nå til høsten og håper på å lære mye mer, spesiellt uten for data området, sånt generelle elektro ting.

Lenke til kommentar

bare en er interessert så lærer en!

hadde ikke peiling på data selv, så jeg kjøpte en "gjør-det-selv" pakke fra viking computer i 97. Studerte bruksanvisningen NØYE, må si jeg lærte mye og husker mye fra da, sammenlignet med nå så er det superenkelt å sette opp en maskin mht jumpers.

Ellers laster jeg ned bruksanvisninger/spesifikasjoner på nye ting fra div produsenter med noe nytt. lærer oxo utrolig mye fra det!

driver å prøve meg på linux så det beste å lære fra er fra forum fra Hardware.no :woot: ol.

Lenke til kommentar

Foreldra mine stod over meg med lærbelte og sa; "Lær dette, ellers kommer beltet" Effektivt som f***.. Beste måten å få inn noe er med korporal straff. Om man ikke klarer å få det inn da, så er det ikke håp.... Så nå kan jeg 7 språk, lage eget os fra scratch, jeg kan i teorien bygge meg en pc, jeg trenger bare noen transistorer og kretskort..

 

Og for ikke å glemme, så skriver jeg akkurat nå 2 bøker i informatikk og datasikkerhet... 8)

Lenke til kommentar
Foreldra mine stod over meg med lærbelte og sa; "Lær dette, ellers kommer beltet" Effektivt som f***.. Beste måten å få inn noe er med korporal straff. Om man ikke klarer å få det inn da, så er det ikke håp.... Så nå kan jeg 7 språk, lage eget os fra scratch, jeg kan i teorien bygge meg en pc, jeg trenger bare noen transistorer og kretskort..

 

Og for ikke å glemme, så skriver jeg akkurat nå 2 bøker i informatikk og datasikkerhet... 8)

 

:D:lol:

Du kunne vel ikke mekket meg en prosessor på sånn 6-7ghz? Takker på forhånd. :woot:

Lenke til kommentar

Det aller viktigste er å være skikkelig _interessert_ i ting.. jeg har en fæl uvane med å finne sider med info om ett eller annet sent om natta, for så å bli sittende og lese om det et par timer..

 

Akkurat nå sitter jeg og blar i "c primer plus" som jeg fant på kontoret på fredag.. tenkte jeg skulle lære meg litt c, da jeg ikke hadde noe annet å finne på.. :)

 

Ang skole så går jeg komtek.. ganske så likt datateknikk et par år..

Lenke til kommentar

[quote name="Tosh"

Akkurat nå sitter jeg og blar i "c primer plus" som jeg fant på kontoret på fredag.. tenkte jeg skulle lære meg litt c' date=' da jeg ikke hadde noe annet å finne på.. :)

..[/quote]

 

Dersom det er C primer skrevet av en Mr.Morris så er det etter min mening den mest geniale bok som noen gang er skrevet. Min er trykket i 1985 og jeg bruker den forsatt hver uke :-) Hvor mange databøker fra 80tallet er forsatt brukbare? hehhe

Lenke til kommentar
Foreldra mine stod over meg med lærbelte og sa; "Lær dette, ellers kommer beltet" Effektivt som f***.. Beste måten å få inn noe er med korporal straff. Om man ikke klarer å få det inn da, så er det ikke håp.... Så nå kan jeg 7 språk, lage eget os fra scratch, jeg kan i teorien bygge meg en pc, jeg trenger bare noen transistorer og kretskort..

 

Og for ikke å glemme, så skriver jeg akkurat nå 2 bøker i informatikk og datasikkerhet... 8)

 

:D:lol:

Du kunne vel ikke mekket meg en prosessor på sånn 6-7ghz? Takker på forhånd. :woot:

 

Damn, overdrev jeg litt for mye, jeg som regnet med at alle skulle gå på den.. :o :roll: :o

Lenke til kommentar

Jeg er selvlært jeg og.

 

Jeg lærte veldig mye da jeg åpnet min første pc for første gang. Jeg så at det var veldig mye støv der, så jeg dro fram støvsugeren og kjørte den rett inn... ehe. Støvsugde på hovedkortet og rammen. Jeg tok til og med rammen ut for å støvsuge i sporene. Da jeg prøvde å slå den på, slokna den. jeg skjønte ingen verdens ting... jeg hadde jo satt rammen tilbake på riktig plass. så fant jeg ut med hjelp av en kompis noen dager senere at det var hovedkortet som hadde tatt kveld. Og han lærte meg noe om et mystisk fenomen kalt statisk elektrisitet...

 

deretter var støvsuging av hovedkortet tabu...

 

sånn lærte jeg...

Lenke til kommentar
Foreldra mine stod over meg med lærbelte og sa; "Lær dette, ellers kommer beltet" Effektivt som f***.. Beste måten å få inn noe er med korporal straff. Om man ikke klarer å få det inn da, så er det ikke håp.... Så nå kan jeg 7 språk, lage eget os fra scratch, jeg kan i teorien bygge meg en pc, jeg trenger bare noen transistorer og kretskort..

 

Og for ikke å glemme, så skriver jeg akkurat nå 2 bøker i informatikk og datasikkerhet... 8)

 

Jeg fikk "hakeslepp" til jeg så nicket ditt .. er du sikker på at du kan alt det du sier, :wink:.

Lenke til kommentar

Dersom det er C primer skrevet av en Mr.Morris så er det etter min mening den mest geniale bok som noen gang er skrevet. Min er trykket i 1985 og jeg bruker den forsatt hver uke :-) Hvor mange databøker fra 80tallet er forsatt brukbare? hehhe

 

Denne er skrevet av Mitchell Waite, Stephen Prata og Donald Martin.. trykt i 87.. :) Men virker som en bra bok. Regner uansett med at grunnleggende C ikke har forandret seg så gruusomt mye siden da.. :)

Er litt morsomt et par ting som står her.. "We can't cover all possible operating systems, so we will give just one example, but of one that is in widespread use. That system is MS-DOS 2." :D

 

Anyway, mesteparten av lesinga blir bare for å finne forskjeller på c og java..

 

Angående gamle bøker, så fant jeg ei pascalbok fra 1978 forleden dag. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...