Gå til innhold

Hva driver komplett med fortiden?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har handla en god del utstyr på komplett, uten problemer, men akkurat denne saken dreier om feil som komplett har gjort. De skal da ringe noen varsels lamper når 3dmark2001 scoren blir bare rundt 3600, på et Nforce2 kort med 512mb, og amd 2600+.

 

Da kan de umulig ha lagt inn chipsett driverne, hadde gjort så hadde de også fått "unkown hardwere error", og den suppa hadde løst seg.

 

Lurte på det samme etter en test av varer jeg sendte inn - at scoren var lav. Ringte de og fikk forklart at de stresstester kortene med 2 testprogrammer på en gang. 3DMark og et annet som tester hele systemet som jeg ikke husker navnet på.

Dette forklarte i alle fall for meg hvorfor scoren ikke var høyere...

Lenke til kommentar
Kjøpte meg et (demo brukt) GF4 4600 MSI, for en 5-6 uker siden, husker ikke akkurat når.

 

Jeg setter i kort, og prøver å instalere driver, da crasher faenskapen, og maskina syter og klager på "unknown hardware error"

 

Kanskje "safe modus" funker tenkte jeg, jo da jeg kommer inn omsider, men maskina vill ikke vise mer "4bit farger", og skjermkort er tottalt ukjent.

 

Jeg tar ut faenskapen, prøver med mitt gamle gf2 pro, og alt virker igjen, prøver for sikkerhetskyld også det interne kort på "Nforce2", med samme resultat.

 

Sender mail til komplett, forklarer feilen, alt klikker når AGP driverne, i nforce pakken instaleres. Kort virker fint i pci modus.

 

For et RMA nummer, sender det inn, det går noen uker, "komplett" kommer til at det ikke er noe galt med kort.

Jeg ringte å snakka med dem, fikk til svar at gutta på "komplett" kan sine saker, og at kort var kjørt temlig hardt, så noe annet måtte være galt.

 

Jaja tenkte jeg, sikkert forlite strøm, eller defekt hovedkort da, og begynner å gjøre meg klarer å bestille nye deler, og få testa hovedkort osv.

 

Henta kort i dag, har hatt litt dårlig med penger den siste tiden, så kort har vært på posten en ukes tid.

 

Åpnet esken, der lå kort, sammen med test pappirer, jeg begynte å lese, kom til 3mark2001 scoren, 3600, hva kjøss tenkte jeg, det kan da umulig være scoren for et GF4 4600. Bruttern får da over 11000, på sin maskin.

 

Enste mulighet for å få en slik score på et "Nforce2" kort, med amd 2600+, med 512mb, må være at de har glemt å legge in gart(agp) driverne.

 

Drar innom bruttern, får omsider han til å prøve kort på sin maskin, han har et gf4 4600 asus.

 

Vi setter det inn, starter opp, maskina booter, vi kommer inn i windows xp, vi prøver å skifte skjerm oppløsning, crash "unknow hardwere error", prøver "safe modus" legger prøver å legge in de nyeste gf4 driverne, maskina booter med, men liker før windows skal inn blir det "unknow hardwere error".

 

Nå har jeg brukt nesten 400, ekstra på dette kortet, når jeg sender det tilbake atter engang blir det over 500, i ekstra utgifter.

 

Om ikke 'komplett" kommer en god løsning og kompensjon, blir det bråk, jeg synes det er urimelig at jeg som kunde skal straffes for noe som åpenbert er "komplett" feil.

 

Tar kontakt med "komplett" på mandag

 

 

Jeg har handlet med komplett flere ganger.

Har fått alt fra 1stk knust kabinett til et headset som ikke virket.

Hver gang har jeg kontaktet komplett og fått sendt tingene i retur uten noe som helst problem.

Jeg handler gjerne på komplett.no de har greie priser, brukervennlige sider på nett og meget god service.

 

Komplett.no får min anbefaling. :lol:

Lenke til kommentar

Komplett har for meg vært den beste leverandøren av dem alle. Rask levering , holder leveringstider, raske svar på henvendelser, snille på retur, god kundebehandling, stort utvalg, kurrante priser..

Kommer ikke til å skifte med mindre de ikke har noe som jeg vil ha..

Lenke til kommentar
Komplett har alltid vært treige, og kommer mest sansynlig alltid til å være det....

 

Det stemmer ikke fra min side!!

 

Jeg bestillte 2 varer fra komplett og det tok de 2 dager fra jeg bestillte varene midt på natten og deretter var det kommet på posten :wink:

 

Svært fornøyd jeg.. (Bare nevner det) :wink:

 

EDIT: Jeg bestillte midt i ferien :yes:

Lenke til kommentar

hmmm...... rart at det har tatt så lang tid med ting fra komplett! for jeg bestillte for ikke lenge siden deler til en pc og fikk de i posten etter 2 dager. jeg bestillte de på mandag og fikk de på onsdagen! har aldri hatt problemer med komplett!? :-?

 

Foresten dere må aldri kjøpe demokort det er som å be om problemer! det er en grunn til at de selger de billige! de er jo tross alt brukt...

Lenke til kommentar

altså, jeg har en kamerat som pleidde å handle på komplett, han handler på norek nå. (varelager)

Komplett er VRIEN og VANSKELIG, det er noe de alltid har vært.

Kundeservicen deres er heller ikke noe særlig, for enten så tar de ikke tlf, eller så er det noe annet...

Hvis det er noe som er ødelagt når du får d, så er det som oftest din egen feil (ifølge komplett) (dette gjelder og hvis du har fått tilsendt en ferdig sammensatt pc, som du bare plugger i kontakten :)

Nei, mine erfaringer med komplett er ikke noe særlig imponerende, og jeg har kjent til de ihvertfall 5-6 år...

 

Tips for de som bor i Bergen : www.flexi-data.no (der kan du hente varene uten porto, hvis du vil)

Lenke til kommentar

Hmm jeg har brukt komplett _mange_ ganger... alltid god kundeservice, kunne dog hatt en litt hyggeligere tone (men det gjør jo ikke servicen bedre egentlig)

 

Får alltid varene fra 1-3 dager etter de er bestilt.. hjem på døren

 

Må bare si meg veldig fornøyd med komplett og frakttiden...

Bestilte nettopp en komplett PC... tok 3 dager fra jeg bestilte til den var på døren (De snakker om inntil 5 virkedager før den sendes på sidene sine)

Lenke til kommentar

Jeg må også si meg fornøyd med Komplett (eller Datakjeden som den blir å hete).

Jeg fikk ikke bootet opp pcen min, og det var ikke noen galt med de andre komponentene, så jeg tenkte det var enten hk eller cpu. Jeg sendte hk og cpu i retur og forklarte kort sagt at pcen ikke ville boote opp og at det antakelig var noe i veien med cpu/hk. Jeg spurte også om det var mulig å bytte cpuen til en bedre og betal mellomlegg, hvis det var noe alt med den. Etter en uke mottar de varene, i løpet av den neste uken tester de varene og finner ut at det var hovedkortet som var defekt.

De er så greie å spørre om jeg ville bytte hovedkort og betale mellomlegg, siden jeg hadde forespørsel om dette ang. cpu, men jeg var ikke interessert. Hyggelig at de spør uansett. :) en uke sener mottar jeg et nytt hovedkort og cpuen min, og jeg slapp å betale "testpenger" for cpuen, selv om det ikke var noe iveien med den. Jeg fikk også med programvare og kabler, selv om jeg ikke hadde sendt dette inn, kjempehyggelig av dem! :yes: Jeg anbefaler Komplett på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Jeg må også si meg fornøyd med Komplett (eller Datakjeden som den blir å hete).

Jeg fikk ikke bootet opp pcen min, og det var ikke noen galt med de andre komponentene, så jeg tenkte det var enten hk eller cpu. Jeg sendte hk og cpu i retur og forklarte kort sagt at pcen ikke ville boote opp og at det antakelig var noe i veien med cpu/hk. Jeg spurte også om det var mulig å bytte cpuen til en bedre og betal mellomlegg, hvis det var noe alt med den. Etter en uke mottar de varene, i løpet av den neste uken tester de varene og finner ut at det var hovedkortet som var defekt.

De er så greie å spørre om jeg ville bytte hovedkort og betale mellomlegg, siden jeg hadde forespørsel om dette ang. cpu, men jeg var ikke interessert. Hyggelig at de spør uansett. :) en uke sener mottar jeg et nytt hovedkort og cpuen min, og jeg slapp å betale "testpenger" for cpuen, selv om det ikke var noe iveien med den. Jeg fikk også med programvare og kabler, selv om jeg ikke hadde sendt dette inn, kjempehyggelig av dem! :yes: Jeg anbefaler Komplett på det sterkeste.

Komplett.no skifter ikke navn til Datakjeden, men butikk-kjeden Komplett Data skifter navn til Datakjeden.

Lenke til kommentar
Jeg må også si meg fornøyd med Komplett (eller Datakjeden som den blir å hete).

Jeg fikk ikke bootet opp pcen min, og det var ikke noen galt med de andre komponentene, så jeg tenkte det var enten hk eller cpu. Jeg sendte hk og cpu i retur og forklarte kort sagt at pcen ikke ville boote opp og at det antakelig var noe i veien med cpu/hk. Jeg spurte også om det var mulig å bytte cpuen til en bedre og betal mellomlegg, hvis det var noe alt med den. Etter en uke mottar de varene, i løpet av den neste uken tester de varene og finner ut at det var hovedkortet som var defekt.

De er så greie å spørre om jeg ville bytte hovedkort og betale mellomlegg, siden jeg hadde forespørsel om dette ang. cpu, men jeg var ikke interessert. Hyggelig at de spør uansett. :) en uke sener mottar jeg et nytt hovedkort og cpuen min, og jeg slapp å betale "testpenger" for cpuen, selv om det ikke var noe iveien med den. Jeg fikk også med programvare og kabler, selv om jeg ikke hadde sendt dette inn, kjempehyggelig av dem! :yes: Jeg anbefaler Komplett på det sterkeste.

Komplett.no skifter ikke navn til Datakjeden, men butikk-kjeden Komplett Data skifter navn til Datakjeden.

 

Åja. Beklager da. :D

Lenke til kommentar

stort sett bare positive ting å si om komplett.no, har hatt en del returer, men alle har blitt ordnet oppi. Eneste jeg har å sette fingereren på er at leveringstiden har begynt å bli noe lang.

 

Hadde retur på et skjerm kort for noen år siden, et asus gf2 ti, fungerte normalt, men fikk lav 3dmark score på den, det var også det eneste, merket også at det gikk treigt i spill sammenlignet med andre gf2 kort, fikk retur ikke noe problem, rart du ikke fikk det da?

Lenke til kommentar

Jeg har både bra og dårlige erfaringer med komplett. For et par år siden, skulle jeg oppgradere pcen min med hovedkort, ram og cpu. Hovedkortet var et Abit KG7-Raid, som var relativt nytt da jeg skulle kjøpe det. På webben deres stod det at det kom på lager om 5 dager, greit nok tenkte jeg. Får vel vente litt. Dro opp til butikken deres på Stovner, og kjøpe cpu+ram+kjøler mens jeg ventet på hovedkort. Han i butikken sa at kortet ville være inne i løpet av et par dager.. Jeg ringte og spurte igjen etter det hadde gått 4 dager, kortet var ikke inne, men var ventet inne om 2 uker. ******, tenkte jeg. Ringte igjen etter 2 uker, da sa de at kortet var på vei. Noe det ikke var.... Når fikk jeg kjøpte kortet? Jo, 2 mnd etter jeg kjøpte cpu+ram osv. Det var råttent, å si kortet er på vei, når det ikke er det.

 

En annen gang, da jeg skulle bygge en jobb maskin til muttern, kjøpte vi alle tingene vi trengte, jeg skrudde sammen og fyra opp. Defekt hovedkort. Ringte komplett, de sa jeg skulle stikke innom butikken for testing. Vi dro innom og testet, kortet var defekt. Da spurte han meg om jeg ville ha et hovedkort som akkurat hadde kommet, og som hadde kommet best ut på Toms hardware place, et Asus kort. Måtte da betale litt imellom, men det var greit for å få et hovedkort med bedre ytelser og med fler funksjoner :) Det var kult, så jeg gikk for det.

 

Tror komplett er litt opp og ned... Kommer litt ann på hva man kjøper, og hvilke personer man snakker med.

 

*Puh, langt innlegg*

Lenke til kommentar

Jeg har for det meste vært godt fornøyd med komplett, men nå har det kommet et større skår i gleden.

 

Bruttern bestillte seg data, jada.. dataen kom, og alt var fryd og gammen, MEN....

 

Det er alltid et men når en bygger data skal det vites :D

 

Jeg får ikke liv i maskina.. Den snurrer igang, men vil ikke mer enn 2 sek.

Tester alt, og konkluderer at hk er defekt. Sender det til komplett som sier at det ikke er defekt, MEN.. det støtter ikke xp2700+

 

Neivell... humm.. det er jo det bruttern bestillte seg.. humm.. ser på komplett sine sider igjen, og der ser jeg at hk'et støtter athlon xp prosessorer, på 333MHz bus.

 

Hvem her er uenige i at en xp2700+ ikke er en athlon xp prosessor på 333mhz.. ikke jeg.

 

Uansett, ber komplett sende meg et annet hk, som jeg mener er det minste de kan gjøre når det klart ikke er vår feil at det ikke funker. Men det vil de ikke. Skrev at de ikke kunne bytte det når det var brukt, noe som det forsåvidt ikke er, det er jo ikke engang startet opp til bios!

 

Har sendt purremail til komplett, og håper de tar til fornuft.

 

Forøvrig er det er MSI kt7 ultra kort, ingen som har en fungerende xp2700+ på et slik kort her håper jeg.

Lenke til kommentar

jeg bestilte masse varer fra komplett på en tirsdag (da sto det i varelisten at CPUen jeg hadde bestilt kom inn på fredag), så jeg regnet å ha ting i bok sånn på tirsdag-onsdag uken etter... varene var i hus i Bergen lørdag samme uke.. altså overraskende raskt.

 

får håpe de er like kvikke til å teste det jeg nå sender i retur (krysser fingrene)

Lenke til kommentar
jeg bestilte masse varer fra komplett på en tirsdag (da sto det i varelisten at CPUen jeg hadde bestilt kom inn på fredag), så jeg regnet å ha ting i bok sånn på tirsdag-onsdag uken etter... varene var i hus i Bergen lørdag samme uke.. altså overraskende raskt.

 

får håpe de er like kvikke til å teste det jeg nå sender i retur (krysser fingrene)

 

Tar som regel et par uker med retur.

1-2 dager for å få returnummer

2-5 dager i poster (kommer ann på hvor du bor)

ca en uke inne for sjekk

2-5 dager i posten

og vips man har pakken igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...