spamex Skrevet 15. juli 2011 Skrevet 15. juli 2011 Hei Da er det sånn at jeg har en SSD på 60gb og en anna harddisk på 2tb. Når jeg instalerte Steam så instalerte jeg det på SSDen, men etterhvert fant jeg ut at det var for lite plass på den så jeg flytta den over til den andre harddisken. Problemet mitt nå er at Steam oppdaterte seg i går. Siden jeg hadde flytta Steam mappa så havna alle de filene på skrivebordet og noen av dem får jeg ikke flytta. Jeg må instalere alle spilla på nytt. Jeg har alle spilla på CD så når jeg prøvde å instalere COD:BO så ville den instalere seg på SSDen. Så da prøvde jeg å avinstalere Steam men det funka heller ikke siden jeg flytta på mappen. Trenger virkelig hjelp til hva jeg skal gjøre!
zikakiller Skrevet 15. juli 2011 Skrevet 15. juli 2011 Hvorfor flytte steam-mappa tilbake? SSD er jo ment til å brukes på spill, siden den er så rask.. Og 60GB, hvor mange spill har du? Du bør hovedsaklig ha spill der, sånn filmer, musikk, og vanlige filer bør du legge på 2tb harddisken din, hvis du har det på ssd'n:) Hvis du klarer å installere steam på nytt, så kan du bare flytte alle spillene over i den nye steam-mappa, husk å legge i riktig folder !! Uten om det vet jeg dessverre ikke noe.. Håper det hjelper:)
War Skrevet 15. juli 2011 Skrevet 15. juli 2011 Ta backup av spillene dine om du kommer inn i steam. Kjappere en å laste ned. Så sletter du alt og velger større disk i neste install.
spamex Skrevet 15. juli 2011 Forfatter Skrevet 15. juli 2011 Hvorfor flytte steam-mappa tilbake? SSD er jo ment til å brukes på spill, siden den er så rask.. Og 60GB, hvor mange spill har du? Du bør hovedsaklig ha spill der, sånn filmer, musikk, og vanlige filer bør du legge på 2tb harddisken din, hvis du har det på ssd'n:) Hvis du klarer å installere steam på nytt, så kan du bare flytte alle spillene over i den nye steam-mappa, husk å legge i riktig folder !! Uten om det vet jeg dessverre ikke noe.. Håper det hjelper:) Flytta den vekk fra SSDen fordi den ble full og jeg hadde fortsatt 2 spill å instalere. Ta backup av spillene dine om du kommer inn i steam. Kjappere en å laste ned. Så sletter du alt og velger større disk i neste install. Kan ikke ta backup av spilla fordi de er vist ikke instalerte.
zikakiller Skrevet 15. juli 2011 Skrevet 15. juli 2011 Hvorfor flytte steam-mappa tilbake? SSD er jo ment til å brukes på spill, siden den er så rask.. Og 60GB, hvor mange spill har du? Du bør hovedsaklig ha spill der, sånn filmer, musikk, og vanlige filer bør du legge på 2tb harddisken din, hvis du har det på ssd'n:) Hvis du klarer å installere steam på nytt, så kan du bare flytte alle spillene over i den nye steam-mappa, husk å legge i riktig folder !! Uten om det vet jeg dessverre ikke noe.. Håper det hjelper:) Flytta den vekk fra SSDen fordi den ble full og jeg hadde fortsatt 2 spill å instalere. Ta backup av spillene dine om du kommer inn i steam. Kjappere en å laste ned. Så sletter du alt og velger større disk i neste install. Kan ikke ta backup av spilla fordi de er vist ikke instalerte. hmm, så du har fylt opp 60GB med spill?? COD BO tar jo bare 7 GB, så skjønner egentlig ikke hva du har klart å fylle den opp med
spamex Skrevet 15. juli 2011 Forfatter Skrevet 15. juli 2011 Hvorfor flytte steam-mappa tilbake? SSD er jo ment til å brukes på spill, siden den er så rask.. Og 60GB, hvor mange spill har du? Du bør hovedsaklig ha spill der, sånn filmer, musikk, og vanlige filer bør du legge på 2tb harddisken din, hvis du har det på ssd'n:) Hvis du klarer å installere steam på nytt, så kan du bare flytte alle spillene over i den nye steam-mappa, husk å legge i riktig folder !! Uten om det vet jeg dessverre ikke noe.. Håper det hjelper:) Flytta den vekk fra SSDen fordi den ble full og jeg hadde fortsatt 2 spill å instalere. Ta backup av spillene dine om du kommer inn i steam. Kjappere en å laste ned. Så sletter du alt og velger større disk i neste install. Kan ikke ta backup av spilla fordi de er vist ikke instalerte. hmm, så du har fylt opp 60GB med spill?? COD BO tar jo bare 7 GB, så skjønner egentlig ikke hva du har klart å fylle den opp med Spill og Windows 7. Har mange flere spill en bare COD:BO.
Benjamin Skrevet 15. juli 2011 Skrevet 15. juli 2011 @ zikakiller Det er ikke noe problem å fylle en 60GB harddisk med OS og spill... Min Steam-mappe er over 100GB stor, og da er det mange spill jeg ikke har installert. 7 GB er heller ikke mye for å være nytt stort spill. GTA4 er over 15 GB, Portal 2 er 11 GB, og mange andre spill tar mye plass. Kombinert med W7 på disken i tillegg blir det fort trangt. Jeg mener det er mulig å installere Steam utenfor, og så lage henvisninger fra SSD-disken sånn at spillet kan ligge på SSD'en, men Steam tror de er på den andre disken. Har ikke satt meg ordentlig inn i det, men det har sikkert Google. Står helt sikkert noe om det på Steam-forumene et sted også.
xxTJxx Skrevet 15. juli 2011 Skrevet 15. juli 2011 Hvis du ikke kan ta backup av spillene så tror jeg desverre det beste er å bare slette alt og installere det på nytt. Og en 60GB disk er absolutt ingen problem å fylle. Mine steam spill tar godt over 500GB as of now.
spamex Skrevet 15. juli 2011 Forfatter Skrevet 15. juli 2011 Sletter den nå. Den var vist på 43gb, så SSDen var for liten.
blackbrrd Skrevet 15. juli 2011 Skrevet 15. juli 2011 (endret) Kom over et verktøy, http://www.steamtool.com/ som gjør det lett å ha steam-spillene ligge på forskjellige harddisker. Praktisk hvis man vil ha 1-2 ofte spillte spill på SSD-en, og resten på en treig hdd. (Rent teknisk så kan dette gjøres uten verktøyet, den bruker en funksjon i filsystemet (ntfs) til å lage shortcut-mapper.) Endret 15. juli 2011 av blackbrrd
spamex Skrevet 15. juli 2011 Forfatter Skrevet 15. juli 2011 Nice skal bruke steamtool med engang spilla er ferdig instalert Takk for all hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå