Gå til innhold

Ny bærbar til studier og litt multimedia


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal ha meg en ny bærbar PC til studiene, og sliter veldig med å velge. Jeg har på en måte sett meg ut Asus fordi jeg leser om god byggekvalitet og få feil sammen med gode løsninger. Prisnivået bør ligge en plass mellom 4-6 tusen.

 

PCen skal brukes til studier så det er jo greit at den er lett å ha med seg, men jeg ønsker også å kunne bruke den til å spille litt med, feks. StarCraft 2 av og til og annet. Jeg ønsker også at den fint skal kunne kobles til en TV for å vise filmer i 1080p, men den trenger ikke ha BluRay eller DVD-spiller.

 

Den jeg har sett meg ut som mest aktuell er denne:

http://www.dustinhome.no/asus-u31jg-ci5-266-4gb-320-415m-133-w7hp/product/5010596999

 

Jeg synes den ser fin ut mtp. størrelse, kraft og batteritid. Det jeg dog lurer på er om det er dumt å kjøpe en bærbar med denne litt eldre prosessoren fremfor å feks. vente på denne med den nye prosessoren:

http://www.dustinhome.no/pd_5010598293.aspx

 

Er det eventuelt noen som kan anbefale en liknende PC med en nyere prosessor som faktisk er på lager da det egentlig hadde vært greit å bestille PCen så fort som mulig.

 

Håper noen har noen innspill!

 

Mvh.

eskhyo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viktigste kriterier uansett hvilken type og modell av PC du skal ha når du kjøper ny i dag er:

Intel Sandy Bridge cpu og USB3.

 

Samtidig må du også se ann når det kommer til at du vil spille, da er ikke oppløsningen på den skjermen helt i øverste klasse.

Her må du nesten se ann hva du prioriterer mest, skjermen eller vekten, Asus sine N53SV og N55SF (kommer nå i juli) er vel kiloet tyngre, men samtidig får du bedre grafikk, skjerm med Full HD + I5 eller I7. På N55SF er grafikk kortet meget bra.

Lenke til kommentar

Jeg har allerede en stasjonær PC som jeg spiller på når jeg er hjemme, men vil bare ha muligheten til å spille litt når jeg er hjemme hos foreldrene mine eller på ferie.

 

PCene du nevnte blir litt dyre samtidig som de er litt store til å ha med meg på skolen hver dag.

 

Er virkelig USB 3 viktig å ha?

Lenke til kommentar

Skjønner.

 

Det kommer litt ann på, ville ikke anbefalt en PC uten Sandy Bridge og USB3 til noen nå.

 

Det er den nye standarden som igjen fører til kjappere overføring mellom PC og en ekstern HDD, evt telefon eller andre ting du bruker USB til. Kanskje ikke en nødvendighet for deg, men meget kjekt og ha.

 

Ellers så Holder nok den siste du nevner ( http://www.dustinhome.no/asus-u31sd-ci3-21-4gb-500-gt520m-133-w7hp-silver/product/5010598293 ) mer enn nok til ditt bruk, samtidig at den er lett, det er Asus (noe som er ++) og meget fin og se på.

 

Edit:

På www.prisjakt.no kan du også legge inn dine kriterier for og finne en som passer deg :)

Endret av seiran
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...