Gå til innhold

Skjermkort til HTPC


Anbefalte innlegg

Som tittelen seier treng eg eit skjermkort til ein HTPC (eller mediasenter PC). Maskina skal være kopla opp til eit share, det skal være eit linux basert OS og den skal være kopla til TV via HDMI.

 

Eg har då laga eit "førsteutkast" av ei liste med moglege skjermkort. DENNE LISTA! ( :p ). Det eg ser på er kor stille dei går og korleis dei yter (video i full HD osv). Eg ser og etter eit kort som ikkje brukar for mykje straum. For dei som lurer så er det denne maskina kortet skal inn i.

 

Kom gjerne med eigne forslag/erfaringar/anbefalinar, håper på gode svar ^^

Endret av InnFjording
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint kabinettvalg! Ville valgt en Intel CPU med lavere TDP, du får dualcore socket 1155 på 35W TDP, og quadcore på 45W. Jo mindre TDP, jo mindre varmeutvikling på komponentene, som igjen gir en mer stillegående HTPC =]

 

Skjermkort har jeg ingen innspill på, men vil tro HDMI 1.4 og lite effektbruk er viktige ting å få med seg. Kanskje noe vifteløst?

Lenke til kommentar

Her står det litt om TDP på de forskjellige modellene.

 

Core i3-21xxT = 35W

Core i5-2xxxT = 35-45W. Dobbelkjerna har 35W TDP, mens firekjerna har 45W TDP.

 

Tror jeg ville gått for en av de når det gjelder CPU. Alle er mer enn sterke nok til å dra full-HD.

 

----

 

Har ikke laget noen handleliste enda, har ikke bestemt meg for miniitx-kort enda. Står mellom Intel Atom og And Fusion :p

Endret av clvn
Lenke til kommentar

Hepp

 

Om du ikke har bestillt enda, så kan jeg jo komme med my 2 cents.

Har selv nettopp kjøpt mytt mediacenter fra netshop.

47333 ASUS P8H67-I Deluxe, Socket-1155

48154 Intel Dual Core G620T 2,2Ghz Socket 1155

Billig var det faktisk også...

 

Har fått systemet opp å gå, og det er helt lydløst. Jeg hører ikke prosessorvifra på denne prosessoren.

HK er helt supert mht at det er hdmi, dvi og vga rett på kortet.

 

Nå vet jeg ikke om onboard kortet er noe å gaime med, men for filmavspillingen sin del så snurrer det mer enn godt rundt.

 

Kassa du valgte er lekker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...